Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
mrsnoggen

Propeller 100 drev ?

Rekommendera Poster

Jag har en Nora 17 med ett 100 drev på.. Det vanligaste hållet för propellern att snurra på är åt vänster men min går åt höger.. nu till frågan. nästa år ska jag renovera motorn och trimma den lite men jag vet inte om propellern blir för liten för båten då. såg på drevia att de bara hade 1 stigning på högergående propellrar till 100 drev men en välldans massa vänstergående. den enda stigningen på högergående propellrar var 13*13 så jag antar att min propeller är en sån.. Går det ändra stigninen på en propeller? tänkte ifall det går att lämna in den till nån firma som kan höja stigningen på den? någon annan som har gjort så? :-?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag inte kommer ihåg fel så hade jag 15 stigning på mitt 100 drev (högergängat) men det finns dom som har koll. Propeller Trimm AB i Stockholm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har ett 100 drev och två prop. (12x15 och 13x15), Har dock ingen koll på vilket håll de är ämnade för, kollar det och återkommer - är intresserad av en 13x13 prop. och då kanske vi kan göra ett byte om det stämmer? /Mvh Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...