ockelbo-johan 0 Postad 31 Juli , 2007 Min B20 dör när den går på lågt varv vilket kan vara väldigt frustrerande vid tilläggning tex. man får köra fort på ca 1400 varv (enl. mätaren, hur vet man att den stämmer) för att sedan dra ur växeln till tomgång och glida fram till bryggan, samma problem både framåt och bakåt. När man lägger i växeln måste man med ett ryck upp på ca 1400 föra att den inte ska dö. Man kan inte låta den gå på tomgångsvarvtalet med växel i. Låter man den stå på tomgång ett tag så sjunker dessutom varvtalet och dör till slut så jag måste ge lite gas i friläge för att slippa starta om. var ska jag börja? /johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rohden 0 Postad 31 Juli , 2007 Svärfars flipper med b20 ville dö när den var varm på tomgång, det var kondensatorn. Men om den sjunker på tomgång så kanske det är tjuvluft? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ockelbo-johan 0 Postad 31 Juli , 2007 Tjuvluft? tänker du på backning mellan förgasare och block? Kan det ha ett samband med att den dör på lågt varv med växel i? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange81 1 Postad 31 Juli , 2007 ja, kolla tjuvluft. spraya med startgas försiktigt runt insug och förgasare å se om motorn vaknar till. kom ihåg att startgas brinner som f¤n så gör det när motorn är kall! eller är det kanske så att det är skit i nån förgasare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ockelbo-johan 0 Postad 2 Augusti , 2007 Tack, ska kolla dessa grejer i helgen - tror ni att höjning av tomgångsvarvtalet kan råda bot på tjuvstoppandet när man lägger i växeln? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 3 Augusti , 2007 Håller med föregående talare - låter som skit i tomgångsmunstycket... Motorn ska gå utmärkt på en tomgång av ca 800 rpm, höj inte tomgången över detta eftersom det sliter hårt på drevet vid växling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas-z 0 Postad 3 Augusti , 2007 Innan du river förgasare & letar efter skit i munstycken osv kan du kolla att soppapumpen ger på soppa som den ska. Ta loss bränsleslangen från förgararen och kör med startmotorn, det ska komma ordentligt med soppa. OBS Se till att du stoppar slangen i en flaska eller likande när du gör testet & att koppla bort kabeln mellan tändspolen & fördelaren så motorn inte går igång. /// Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser