Zer0 3 Postad 20 Juli , 2007 nu har jag fått motorn o gå som de ska men elstarten funkar ej då startreläet är trasigt har ett nytt men hur ska ja sätta kablarna? om man sätter fel om de går, går motorn sönder då? sen är de nån som har nån billig teleflex styrning o sälja då min gick av när ja va ute o testade mitt nya växelhus alltid går nått sönder så trött på det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 502 Postad 20 Juli , 2007 De två grovre anslutningarna går till en slutande kontakt som skall förse startmotorn med ström. Den ena ansluts till ledningen sm kommer från plus på batteriet den andra till ledningen som går till stratmotorn. Du kan koppla bat resp. startmotor till vilken som helst av dessa anslutingar. Sedan finns en eller två klenare anslutningar till reläspolen. Om det är två skall den ena anslutas till jord och den andra till leningen som kommer från startnyckel om det finns en anslutning s skall denna kopplas till ledningen från startnyckel och reläet måste skruvas fast så att det jordas ordentligt till motorn. Detta är en generell beskrivning, om man vill vara helt säker på reläets funktion så måste det mätas upp. Jag kan inte se att du skulle kunna ha sönder startmotorn genom att koppla fel, men kanske brytaren vid startnyckeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 20 Juli , 2007 det är 2 små men vilken är jord o vilken e vanlig.. eller kvittar de med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 502 Postad 21 Juli , 2007 Det skall inte spela någon roll, men om det inte funkar i ditt fall så får du väl skifta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JohanO 0 Postad 9 Juni , 2013 Tänk va bra att jag hittade denna tråd 6 år efter den skrevs och det var just vad jag ville läsa . Tack! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser