Gustaf76 0 Postad 7 Juli , 2007 Hej, Nu på väg hem från vår underbara vecka på sjön så fungerar helt plötligt inte powertrim. Kontrollpanelen lyser den står nu på läge 2, men när man trycker på knappen så händer ingenting med drevet går varken upp eller ner. När man trycker på knappen så reagerar övriga instrument som de brukar göra ex voltmätaren brukar gå ner, vilket innebär att själva knappen verkar ge utslag. PÅ hemvägen fungerade det till en början, sedan la det plötsligt av. vad kan det vara f ör fel ? Kan det vara en säkring vid lyften/pumpen ? mvh och tack för svar, Gustaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ilonen68 1 Postad 7 Juli , 2007 Har du kollat en så enkel sak som olje nivån i powertrimmet? om den är låg så går ju motorn till allt men det händer ju inget då tryck saknas i trimmet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 8 Juli , 2007 jag ska ner i morrn och kolla olja, säkringar m.m. men motorn går inte överhuvudtaget när man trycker på knappen. Om oljenivån är låg så bör väl motorn gå ? //G Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ilonen68 1 Postad 8 Juli , 2007 jupp motorn går utan olja och synns det på mätarna att du kör så är det nog kortis någonstans. ficklampa och tålamod plus voltometer är nog medicinen lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 8 Juli , 2007 tack....! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amare 1 Postad 8 Juli , 2007 Hej Har haft samma symtom och är ganska säker på att det är säkringen som sitter vid startmotorn. Antingen är säkringen trasig eller så är det som i mitt fall dålig kontakt. Har själv tänkt flytta säkringen till en mer lättåtkomlig plats eftersom detta har hänt 2 ggr. \Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 8 Juli , 2007 Hej Lasse, Men hur löste du detta när det hände ? Bytte säkring ? Jag ska kolla om min är paj, är den inte det får man väl undersöka motorn och kablage. Om jag fattar sprängskissen rätt så ska säkringen sitta vid själv pumpen (där man fyller olja). Det som är märkligt är att den la av helt plötsligt under körning dvs ena stunden fungerade sedan en stund senare händer ingenting ... men säkringen kanske gick av någon anledning. Men det är väl iså fall inte heller bra, det tyder väl på att det är fel någon annanstans ? /G Senast ändrad av Gustaf76 | 08 juli 2007 | 18:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 10 Juli , 2007 kollade idag, reläna klickar när man trycker på trimknappen, men ingenting händer. Ska prova byta reläna ikväll så får vi se. Oljan såg schysst ut, det är ett mystiskt fel som man blir galen på eftersom man inte hittar det !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 10 Juli , 2007 Om reläerna klickar så är det hyfsad chans att de är OK. Tycker jag. Innan du byter reläer; går det att kolla med en 12V testlampa om det kommer 12V fram till motorn eller inte när reläet klickar? Om inte, kommer det fram 12V till ingångssidan på reläet? Finns det nåson stor säkring som bryter strömmen till motorerna, men som inte påverkar reläerna? Du har kollat manualen till pumpen? Finns ibland felsökningsschemor där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 10 Juli , 2007 Hej,kul att ni har lite problem,hittills trodde jag det var bara Bayliner å cobra ägare som hade problem,sorry,kunde inte låta bli Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 11 Juli , 2007 Hade en polare på plats i går kväll som jobbar på en volvo penta mek verkstad. Vi kom fram till att det är elmotorn som är på väg att ge sig, reläerna är det inget fel på, oljan är schysst, men glapp/slut el motor, Den kommer igång när man knackar försiktigt på den och till en början låter den väldigt ansträngd när den ska lyfta drevet. Ska försöka hitta en utbytes idag begagnad via polaren, alt köpa en ny för 7.000 kr (surt ...=( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 10 Augusti , 2007 löste problemet med en ny elmotor till pumpen, den gamla var det kortis i. Det blev dock en beggad likadan men det funkar nu kanon att hissa upp och ner i låga farter typ grunda vikar m.m. men när jag kör i höga farter är den lite orkelös att trimma upp, dock ej ner. Är det då volymen i hydraloljan som kan vara för låg ....? mvh Gustaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser