edvin333 0 Postad 5 Juli , 2007 Nån som har erfarenhet av detta. Ringde silva men dom hade varken displayer eller specar, i min värld borde det bara vara att hitta en display med lika många siffrorm, eller ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mambo 82 Postad 5 Juli , 2007 Om det är den gamla Silva 2000-serien (från 80-talet) du pratar om så är det inte så lätt. Displayerna brukar bli svartfläckiga med tiden. Jag råkade ut för samma sak för några år sedan men lyckades inte hitta ngt liknande på marknaden. Det är inte bara antal siffror som behöver stämma utan också kontaktbleckens placering. Jag lyckades hitta en likadan silvalogg som hade ett annat fel, men där displayen var trasig. Sedan lödde jag loss den gamla och dit den nya, det gällde att hålla tungan rätt i mun vid lödningen. Resultatet blev bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
edvin333 0 Postad 5 Juli , 2007 aha,kontaktbläcken borde man ju kunna förlänga med lite kabel, men hittade du någon som passade förutom bläckproblemet ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mambo 82 Postad 5 Juli , 2007 Jag gjorde ingen totalanalys av de displayer som fanns, kollade Elfa-katalogen och något annat ställe men där fanns inget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sjoberg 0 Postad 7 Juli , 2007 www.farnell.se Dom säljer displayer, b.l.a. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frik 0 Postad 20 November , 2007 Vad är det som gör dem svartfläckiga? I min logg och lod så ser man att siffrorna egentligen är tydliga, men de döljs av ett svart fläckigt möster. Är det i displayen eller är det något plastskikt som har kletat fast sig mot glaset? Kan det vara idé att plocka ner den och se om man kan bli av med fläckarna men behålla siffrorna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser