Gå till innehåll
måndag 08 december 2025
Moose

Läckande Marieholm 24

Rekommendera Poster

Vår M24 envisas med att läcka ut vatten på durken i akterruffen. Det kommer ut gm det lilla hålet i framkanten i motorrummets ram - ett hål som jag förmodar ÄR ett skvallerhål om läckage. MEN!!!! Var i h-e kommer läckaget ifrån? Har försökt komma underfund med vilket utrymme som skvallerhålet dränerar, hittills utan att bli klokare :-((

Ngn som vet??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har precis samma problem med en M 24. Det rinner in vatten i aktern via skvallerhållet i ramen runt motorn. Det kommer även in vatten från fören via ett sådant hål. Mysteriet är ett faktum. Finns det någon som vet var vattnet kan komma ifrån?Gråter Det handlar om ca 10 liter vatten/dygn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har också samma problem med min m24,10 l/dygn,ur ett dräneringshål i akterruffen.har tagit upp båten och fyllt i 100l diskvatten:inte en droppe kom ut! fortsätter nu med att leta fler dräneringshål.tänkte plugga igen alla utom ett,och blåsa i detta med tryckluft.återkommer efter att detta gjorts.tacksam för tips dock.

andra ideer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar vara vanligt, hade samma problem men inte jämnt, sålde containern istället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag vet nu var det läcker in! på min båt var det i alla fall genomföringen för spolvatten till toan.den är lätt åtkomlig från utsidan utan att ta upp båten.jag kladdade på lite ettans,och det får duga så till hösten.det kan också vara läckage i de nedre fästena för badbryggan,men i så fall måste båten upp för att tätas.

lycka till ! m.v.h. börje

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...