Gå till innehåll
tisdag 12 augusti 2025
elfanomad

Porta Potti fråga..

Rekommendera Poster

Oboy,

Sökte lite på forumet om porta potti lådorna och det kom upp en del intressanta saker. Har nämligen köpt båt där jag fick med en ny porta potti men har läst att en del tycker den verkar vara sådär, luktar illa m.m. Då kom jag på att när jag hade stambyte hemma i lägenheten så fick vi använda oss av en papphink med pellets i (vet inte om det stavas så). Dessa små cylinderformade sakerna var kalasbra,de tog upp lukt och vätska. Skulle man kunna använda sådana i en porta potti? Lägga ett litet lager i lådan?Någon som testat eller så? Självklart ska man väl använda vätskorna som tillhör toan men en tanke bara:-)

Fast att sitta å kräma i naturen är najs..hehe

Mvh Elfanomad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt väldigt svårt för att tro att man skulle kunna lägga pellets i Porta potti-tanken... i och för sig utan att ha belägg för det, skall nämnas... men det är min åsikt om det...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Potti pottorna bruka vara lite jobbiga att tömma även utan pellets Det känns inte som en bra idé att lägga i mer hårda grejer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni har nog rätt. Har aldrig använt porta potti så jag är än så länge ovetande hur de är att handskas med:-)

Får nog prova den så som det är tänkt och kolla hur allt funkar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Usch och fy f_n för P-P.

Vräk dit en toa finns alltid plats för en om man gör lite inskränkningar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har installerat en variant av porta potti i min winga cabin, Visa Potti heter den, på denna monterade jag en kvarnpump för tömning och vips hade jag en liten toa med septitank och möjlighet att tömma denna under gång. Lätt att skölja så behovet av kemikalier är obefintligt under säsongen utan det är bara vid förvaring under vinter som lite starka grejer behövs för att hålla rent och luktfritt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter smart,men googlade efter Visa Potti men får ingen bra träff...Vart kan man köpa en sådan Porti?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just den varianten har jag hört talas om, och är väldigt intresserad utav... vet du hur den är byggd...? Har du möjligen ritning...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den finns på dom flesta båtvaruhusen t ex här

post-17277-1394235101,2371_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förstår inte varför man ska släpa runt på en sån där plastlåda när det finns plats för en vanlig toa och septitank kan man ju klämma in var som helst utom i en flatbottnad eka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte nyligen ny båt... en DC på 19fot.. Så ska de prompt klämma in en Porta Potti i den??

Why?? Jag ska ju inte ut på de sju haven i den lille båten...

Den är ett otyg..

Fast jag ska renovera badrummet i höst så den får nog stå i vardagsrummet framför teven 2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...