elektro1 0 Postad 12 Juni , 2007 Jag har tidigare skrivit i ett forum här,Kombi GPS ekolod, om att jag har ett ekolod, Lowrance X136DF med fartgivare och trodde när jag köpte det att fartgivaren visade korrekt fart, men efter att deltagit och läst i olika forum här så framkommer det att den fartgivare som monteras vid akterspegeln inte visar korrekt fart vid tex låga farter, trolling bla. Då jag älskar mitt ekolod och inte har behov av kartor m.m så sneglade jag på en enkel GPS som visar lite logg info enbart. Fastnade då för denna enkla och tuffa GPS: Garmin Etrex Vad tycker ni alla kunniga entusiaster om detta val jag gjort för att komplettera mitt ekolod med??? Senast ändrad av elektro1 | 12 juni 2007 | 08:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 13 Juni , 2007 Bra köp. Jag kör själv enbart efter GPS:fart. Fartgivaren kan ge lite info om det är strömt vatten men GPS:farten är den mest tillförlitliga. Jag körde några år efter fartgivaren men märkte vilken skillnad på fiske det blev då jag köpte min första GPS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skrapan 0 Postad 13 Juni , 2007 Är det bara en enkel GPS du söker är det billigaste alternativet en Garmin 12. Brukar finnas på blocket för några kanske femhundra kronor. Den gps du funderar på klara säkert dina behov. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elektro1 0 Postad 13 Juni , 2007 Hjälp !!!! Har precis fått gps med posten och glad i hågen satte jag igång den och ställde in allt, men när jag försöker ställa in hastighetsmätaren till att räkna i knop så finns det ej som möjlighet. Bara i km eller miles. Vill inte räkna om från km till knop. Någon som kan hjälpa mig? Finns denna möjlighet på denna GPS eller vilken GPS skall jag välja för att få detta??? Har öppet köp och vill ha en som mäter i knop. Please, hjälp mig........ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 13 Juni , 2007 På garmin 12 vet jag att man ställer in måttenhet till Nautisk, borde finnas nåt liknande i din. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 13 Juni , 2007 Kollade i manualen, kolla sidan 34 i manualen(sid 37 i pdfen). http://www8.garmin.com/manuals/eTrex_OwnersManual.pdf Senast ändrad av Yadis | 13 juni 2007 | 18:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elektro1 0 Postad 13 Juni , 2007 Tack för hjälpen..... Har äntligen hittat inställningen som ovanstående skrev. Tack så mycket......... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elektro1 0 Postad 15 Juni , 2007 En liten fråga till har jag. Är det någon skillnad på GPS man köper i USA respektive här hemma?? Förutom manual och sådant då, jag menar innhållsmässigt, kan man fortfarande ändra i setup som man vill eller är dessa GPS enbart framtagna mot USA marknaden? Anledningen är ju att USA har så otroligt mycket billigare priser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser