jaww 2 Postad 3 Juni , 2007 Hej i sommarvärmen! Det verkar finnas en hel del Mercruiserägare här, jag passar därför på att söka lite hjälp. Jag har tagit bort impellerhuset för att byta impeller. Huset sitter ihop med bensinpumpen vilket drivs av en rem. Nu är det så att det gick lätt att få bort det hela men nu börjar det bli jobbigt när det skall tillbaks, remmen är för kort den skall över en remspännare som jag inte hittar någon justering på? Motorn är en 7.4L och den sitter i en Sea Ray 220 så det är lite trång i motorummet. Någon som bytt och vet hur jag skall göra, tacksam för all hjälp. Simma lungt /Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsch 0 Postad 3 Juni , 2007 Hallå- Tyvärr så kan ja inte hjälpa dig men ja undrar var det e för årsmodell på din båt. Då ja sj har en sea ray 220 ov. Lycka till. // Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 3 Juni , 2007 Tja, det är en 95a //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 3 Juni , 2007 Jag löste det det var inte så svårt som det såg ut, det vara bara att släppa på spännaren och sedan drogs den tillbaks när muttern drogs åt. //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsch 0 Postad 3 Juni , 2007 Min e en 89:a KOlla in min sida om du har lust. Ciao Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser