Groenling 3 Postad 29 April , 2007 Idag var jag med m in sambo första gången ut med var båt. Intresserad i en kort report? Att trailer ner båten var första problemet. Kölet (ett köl heter det väl?) ör inte genomgående. detta innebär att jag fick problem med det sista kölrulle, kanten stötte emot.Det var bara att skruva bort rullen. Sedan gick det hyfsatt bra. Motorn startade på direkten och vi körde ca. 8 M på Göta älven, upptill Lilla Edet. Där var vi bjuden på kaffe och jag fick lära mig att lägga båten i en liten vik trots stark ström. Men det gick över förväntan. Även på väg tillbaka till trailern gick allt riktigt bra. Tyvärr glömde jag GPSen, jag vet alltså inget om farten. Vi glömde t.o.m flyttvästerna (kanske litet nervös:-) ?). Litet fel upptäckte vi också, trimvisare fungerar inte riktigt och varvtalsmätare inte alls. Men det skall säljaren fixar. Vi ser framemot nästa utflykt.Men först måste jag fixa en kölrulle resp två på en vad heter det? vippe eller vagga? Finns förhoppningsvis för TK-trailers. Nu skall jag ta det lungt för resten av dagen :-) /Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vismen 0 Postad 29 April , 2007 Härligt att ha båten i sjön! Själv väntar jag på att en kapellmakare skall bli klar med det nya taket, ha det bra i sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser