Gäst Anders Postad 22 Januari , 2004 Jag skall låta tillverka en peke på compisen och undrar hur jag skall fästa den underst. Gängad stång eller permanent? Wire? Jag tänkte segla med genacker om något år... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bosse Postad 23 Januari , 2004 Ett svetsat rostfritt stag är det bästa om du tänker använda peket att gå på. Tex. om du vill ha en lite stege eller så i det.Då tar staget upp den nedåtgående belastningen också. Jag har själv satt ett sånt på min C32:a. Funkar utmärkt båda som ländgång och genakkerfäste. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst maringuiden.se Postad 23 Januari , 2004 Hej, Det finns ett företag i Kungälv (Gbg) som är specialicerat på pekar, dom heter STB Elektropolering adress. http://www.stbprod.se/ Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Patrik Postad 24 Januari , 2004 Har själv satt fast ett rör med svetsade öglor i vardera ände, anslutet med en vantskruv i ena änden som waterstag. Absolut lättast då den exakta längden på stången inte är viktig (måttade av med vantskruvens medellängd = spel åt båda håll). Den tar dock inte upp krafter nedåt, men detta var irrelevant då förstaget i mitt fall håller uppe peket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser