Gå till innehåll
tisdag 21 juli 2026
Anders_St

Botten färger

Rekommendera Poster

Ja.

Snygg bild du har! mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

*ler snett* jag tolkar tystnaden och byte av ämne som att detta inte är en stor sak för båtfolk.

Hm, är jag den enda som kör lagligt? smiley-embarassed.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller helt med dig Anders, om man tänker på vad som händer med våran  vackra men känsliga vattenmiljö i skärgårdar och sjöar jag menar verkligen tänker.......dvs mer än 5 minuter då slutar man med giftig färg drar på sig badbrallan tar med sig skurborsten och hoppar i och roar sig kungligt i rent friskt härligt vatten tillsammans med smultror krabbor torskar tångräkor och alla andra goa grejer som som finns under ytan på ca 80% av jordens yta. eller hur??

Senast ändrad av Lotsenn | 30 mars 2007 | 19:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det verkar blandas ganska friskt i våra hamnar, sök på kopparpulver i detta forum exempelvis.
Problemet är väl att folk inte tycker att alternativet är bra nog. Miljön värdesätts inte nog högt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, fast jag behöver nästan dyktuber för att fixa min 27 kvadrat om jag ska skrubba för hand under vattnet. :-)

Jag måste erkänna att jag funderat själv på kopparfärg. Har inte sett speciellt många bevis för att kopparutfällningar i sig är skadligt. Fast i artikeln pratade man om problem för blåstången förstås.

Men efter förra säsongen när båten låg i 11 maj till 22 sep utan alltför mycket skäp på botten så verkar den normala färgen OK.  Fast det kanske är brygg-grannarna som får miljön i viken att bli tillväxtfientlig. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...