Myggbetet 2 Postad 28 Mars , 2007 Tänkte höra om någon har några bra tips vad det gäller livräddning med docka. Hur simmar man lättast med den tex? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 28 Mars , 2007 På min tid var det i alla fall ryggsim, benspark. Men även detta kan ha utvecklats. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 29 Mars , 2007 Lär nog vara det samma även i dag! Kolla med Sjöräddningsälskapet och se om dom inte kan komma till er klubb och lära ut lite! Givetvis mot ett bidrag till sälskapets verksamhet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saphire 5 Postad 29 Mars , 2007 Tänker du på de där små orange som man kan se att de tränar på badhus med?De är väl en bra början, men jag tycker det är helt annat att få prova på riktiga människor som kan fejka sprattel och förvirring. Människor är ju betydligt längre, tyngre och har mjuka leder. Armar och ben överallt! Som att jämföra planka med bläckfisk.. typ. Vill du komma i kontakt med människor som kan leka docka åt dig så kan jag nog ordna det, jag rekommenderar det starkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 29 Mars , 2007 Under min utbildning fick jag dyka till 4 meters djup och lyfta dockan under armarna upp till ytan. Väl uppe på ytan så skall du hålla under under hakan och köra benspark / grod sim med fötterna, Tanke med att hålla under hakan är att inte huvet ska komma under vattnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser