YxloeFred 0 Postad 19 Mars , 2007 Google gav dåligt med svar - är det någon som vet vad en 1986 år 60hk E-rude väger?Anledningen till att jag frågar är att det idag hänger en risig 60hk Evinrude på min Yxlö 500 och jag vill byta mot en *ny 2- eller 4-takt på 70-80hk. Jag utgår från att en ny motor väger betydligt mer än en 20 år gammal och jag vill inte sitta i en allt för baktung skuta... Jag räknar med att 4-takt är uteslutet? Tacksam för svar och ev. tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 19 Mars , 2007 Hej, Jag har ett btest där de bytte en Johnson 70 hk 2-takt 1991 till en Suzuki DF70 4-takt om du är intresserad. Var visserligen på en Yxlö 501 men kanske inte nån större skillnad jämfört med 500? Jag gissar att en Evinrude E-tec 75 hk 2-takt med direktinsprutning funkar bra på din båt. Lagom stor motor och inte så tung (145 kg). Har även test på Evinrude E-tec 75 hk om du är intresserad. Din gamla 60 hk Evinrude väger gissningsvis ca 100-110 kg. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plarsa 0 Postad 19 Mars , 2007 Ligger en Yxlö 500 på klubben som har en ny fin 90hk 4-takt Suzuki. Den verkar ligga bra i vattnet. / Plarsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 20 Mars , 2007 Du kan ju titta i instruktions boken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 20 Mars , 2007 Jag utgår från att en ny motor väger betydligt mer än en 20 år gammal och jag vill inte sitta i en allt för baktung skuta... Varför skulle vikten ha ökat på 2 takatare med åren, har jag missat något??? Trodde man med åren krämade ut lite mer hk per kg inte tvärtom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser