Gå till innehåll
måndag 15 september 2025
Zeeker

Kan inte bestämma mig (plotter/ekolod)

Rekommendera Poster

Sitter och kan inte bestämma mig för Garmins (GPSMAP 520s) eller Lowrance (LMS-522c) nya kombinerade plotter/ekolod.

Garmin verkar ha nya coola finesser men Lowrance har bra ryckte och dessutom en mycket bättre skärm enligt spec.

Nån som har erfarenheter/synpunkter som kan hjälpa mig att bestämma mig???

Tack på förhand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har Lowrance LMS 334c kombiplotter är supernöjd med det. Det är kanonbild på det även i solsken. Kan inte jämföra med Garmin då jag inte haft det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har Garmin 188c eftersom det satt på båten jag köpte nyss och det är helt ok men om jag hade köpt själv så hade jag nog köpt Lowrance pga deras fina display. Dom har 480*480 pixlar mot 320 x 240 på garmin. Jag tycker en bra skärm är bland det viktigaste. Dom vanligaste funktionerna brukar vara rätt lika mellan olika märken. Men jag har inte använt nån av dom du nämner på riktigt utan bara provat lite på båtmässan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kör med Garmin och är mer än nöjd. Funkar kanon i direkt solljus. Har alltid haft garmin och kan tyvärr inte uttala mig om dom andra. Du får väga bra och mindre bra mot varandra... Lycka till !!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det är dax för ett rejält prisras på plottrar!

Senast ändrad av Sahlback | 17 mars 2007 | 19:19

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte jag helt fel så är väl Lowrance LMS 522 efterträdare till LMS 334c och det är väl inga större skillnader på dom. Så jag kan bara yttra mig (ovan) om 334c men tror som sagt att de är lika.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...