Yadis 1 Postad 16 Mars , 2007 Nån som vet om isen börjat släppa i Askersund/Alsen än? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 16 Mars , 2007 Var isfritt ut till borgmästarholmen i söndags så det borde inte vara mycket kvar. Isen i klubbens hamn var mest slask så det borde snart vara isfritt där också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 21 Mars , 2007 Nån som sett om nån lagt i båt på bryggan ut mot borgmästarholmen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 21 Mars , 2007 jag var ute i helgen och kollade då var det garanterat isfritt, men inga båtar i vattnet! Om du har fått en plats där så skulle jag råda dig till att åka dit och kolla innan du kommer med båten, det var nämligen en del bommar som sjunkigt, bla vid vår plats så vi ska ringa komunen och påtala detta ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 21 Mars , 2007 Kul att vi blir några MG are på borgmästar bryggan. Vår plats 71 blev tom förra året då vi fick plats i klubbens hamn, men nu verkar det som vi hamnar vid holmen i år! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 22 Mars , 2007 Plats 101 har vi! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 22 Mars , 2007 Kul att det finns folk från Askersund här, då måste jag passa på att ställa en fråga till er. Den 6/7 utgår jag och ett par båtklubbskompisar från Stockholm och ner mot Göta kanal. Vi räknar med att vara i Askersund den 18/7. Vi är fortfarande lite osäkra på vilken båt vi ska ta, min Sea Ray eller en segelbåt (Comfort 30) Om vi tar segelbåten så behöver vi masta av när vi kommer fram till Askersund, eftersom vi dagen därpå ska transporteras till Hjälmaren med lastbil. Finns det mastkran där? Är den låst? Vem ska man kontakta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 22 Mars , 2007 Så här ser resan ut. Har dock bättre sjökort när vi väl kommer iväg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 22 Mars , 2007 vet att båtklubben i askersund har mastkran, hur det fungerar, om man hyr den eller så vet jag inte. Kan inte komma på att det finns någon annan mastkran. http://www.batklubben.se/ deras hemsida! där kan du nog iallafall hitta någon att ringa och fråga! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 22 Mars , 2007 Tackar, har skickat ett mejl till dem nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 22 Mars , 2007 någon som vet om dom har nån gräns för hur tidigt man får lägga i båten vid holmen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 22 Mars , 2007 Jag ringde själv till askersund kommun, man får inte lägga i båten innan 15 april!!!!!!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 22 Mars , 2007 Jo, det står i kontraktet att båten bara får ligga i mellan 15 april och 15 oktober. Jag ringde nu oxå o kollade med han som har hand om det på kommunen och 15 april gäller...snyft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 22 Mars , 2007 jag den lappen hittade jag inte så jag ringde..men vi hinner nog inte kart ändå innan den 15. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 22 Mars , 2007 klart ska det ju stå! Vet inte riktigt vart lastbilen ska lägga i den.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 22 Mars , 2007 SMidigast är nog att sjösätta vid ASMKs kran i Askersund (även med lastbil) kolla dock så att det inte är sjösättning med klubbens kran den dagen för då är det trångt på området. Brukar inte vara några problem att sjösätta där (eller låna mastkranen) Om man lämnar ett litet bidrag i klubbstugan som tack för lånet är man nog extra välkommen! Klubbens egna sjösättningsdagar hittar man på www.batklubben.se (Obs! Grinden låses på kvällarna) Annars kan man mot viss ersättning sjösätta i Åmmebergs båtklubb Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 22 Mars , 2007 jo det blir nog vid båtklubben! Vi tog upp den där i höstas! Men jag tycker att det borde finnas en av kommunen anordnad plats egentligen.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 22 Mars , 2007 Det vore kul att träffa några MG-are när man väl kommer fram till Askersund. Hoppas ni är där då. Datorn är med i båten, så löpande information kommer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 22 Mars , 2007 vi har inte så vi kan surfa på nätet i båten, men fundera på att fixa det, nåt bra tips? det är en djungel med olika erbjudanden om olika abonnemang!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 22 Mars , 2007 3 har bra erbjudande just nu, 99 kr/månad för cirka 0.35 mb/s(duger bra för vanlig surfning) eller 199/månad för 3.6 mb/s. Man surfar via 3G eller så kallad 3G Turbo. Dom försöker också hyra ut nätverkskort, men nog bra mycket billigare att köpa ett själv. Kolla dock först att det kommer funka med 3s abbonemang. http://www.tre.se/templates/BroadbandCampaign.aspx?id=28250 Senast ändrad av Yadis | 22 mars 2007 | 23:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 23 Mars , 2007 Jag har 3g turbo 3,6 mb/s Funkar finfint i Stockholm, men vi får väl se hur det fungerar i Stockholms skärgård och sedan ner över landet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 23 Mars , 2007 OK, jag kollade på deras hemsida och jag kan inte få snabbare än 0,3...nånting här där jag bor. Fungerar det bra till att surfa runt på olika sidor, msn och så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 23 Mars , 2007 0.3 funkar utmärkt för det. Funkar dåligt för onlinespel och se video online och sånt. Men att surfa på hemsidor och läsa mail o köra MSN ska det räcka bra till. Men har det verkligen nåt med vart du bor att göra? EDIT: Såg nu att Turbo 3G täcker bara 30% av sverige, säkert bara storstäderna. och över 90% täckning med vanligt 3G. Det du behöver kolla upp är 3 har täckning på vättern med vanligt 3G. Senast ändrad av Yadis | 23 mars 2007 | 13:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 26 Mars , 2007 Ok! då vet jag! Tack så mycket! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser