Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Gäst Mariage

Varför!

Rekommendera Poster

Jag Citerar dig : JAg tål inte att någon säger emot mig det är nog ingen bra åsikt att ha på ett diskussionsforum som maringuiden!2.gif\

 

Sen om du sett mig på garderoben...visst har jag varit där, det skäms jag inte över!Eller ser du det som ngn slags otrohet mot maringuiden? smiley-cool.gif\

 

Idag ska jag ägna mig åt att plocka ihop spillrorna av min inredning på min båt...lika kul det...undrar vad försäkringsbolaget säger....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej på er igen, jag fick ett mail som jag citerar här från skotten:

 


Hej Jimmy och alla andra!






Jag heter Skotten   Jag var aktiv på Mg för ca 1 år sedan, efter massa hotbrev och anklagelser från div aktiva på maringuiden så stängde jag ner mitt konto på maringuiden.


Jag driver ett stålbåtsforum på egen domän    samma som jag hade här på maringuiden innan jag stängde ner skotten kontot.




Ägaren av Maringuiden Dick och jag känner varandra mycket väl, vi är grannar hela sommaren då vi firar sem på samma lilla ö på västkusten. Under sommaren hade vi problem med hackers på vårat forum ,detta hjälpte Mg och Dick Jexby till att ordna.


Att garderoben och maringuiden skulle vara rivaler på något vis är bara taget ur luften och skapat av folk som inte vet hur det ligger till.




Maringardeoben eller stålbåt.nu försöker inte att konkurrera med maringuiden på något vis, dessa admin vet mycket väl vad vi gör och vi snackas vid då och då.




Att vi skulle försöka att att död på maringuiden är bara barnsligt tjaffs,, om så var fallt så är det ni som gör det genom att smutskasta både maringuiden och maringarderoben ”stålbåt.nu och dess aktiva.




Maringarderoben ägs av Fd Skotten ”Dan” samt Fd Rövarn ”Micke”  vi driver detta enbart för att vi tycker det är roligt och på grund av att det inte fanns ett fungerande forum för stålbåtsnissar, vi betalar allt ur egen ficka, göra alla programmeringar själva samt att vi äger stålbåtar båda två.






För övrigt vill jag bara säga att jag skotten är en av moderatorerna här på maringuiden och jag tror inte att Dick skulle utse mig till det om vi försökte att konkurrera


Ut maringuiden.






Välkomman till maringuiden samt maringarderoben   2 forum för båtfolk av båtfolk.




Mvh Dan FD Skotten på Mg

 

Sådärja, då har vi rett ut alla problem antar jag?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Korken

Jag lider med dig ang. båten din!

 

jag lider även med jimmy_lars idag eftersom han, att döma av inläggen igårkväll, förmodligen har betongkeps idag!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

smiley-wink.gif\ Ja det fick fart på er sömntutare. Ett nytt år kommer och jag önskar alla ett gott sådant.

Mvh

Mariage / Urban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag redigerade och förtydligade det där inlägget som du citerat steve, nu kanske även du förstår det får vi hoppas.

Även om jag tror att du egentligen förstod det redan från början.

Lycka till med bråtet! /Jimmy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage
smiley-smile.gif\ Tackar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja men Rutger man lär ju tänka på att stiga i graderna vettu..

Men jag tycker det här skiten borde hamna i Dösnack för länge sedan!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Korken

tror inte alla problems är utredda, jimmy_lars är fortfarande kvar om än med nytt namn!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej-Jag förstår inte inställningen att man måste vara på en sajt? Jag går mellan fler eftersom sajterna är olika på olika saker. Jag har en stålbåt och är ofta på garderoben, men oxå på utländska metalforum, vill jag titta på trä så går jag till ett forum om detta, ytbehandling ett annat och el ett tredje - för segling finns sailguide,mm. Ibland på de flesta sajter dyker det ibland upp någon som har det riktiga svaret. - Dieselsajter finns flera bra amerikanska och ett australiskt,mm. Vem skulle tvinga mig att bara gå till en?? - Ingen sajt är bäst på allt - Ser just nu hellre roliga filmer på nätet eller jagar nyheter i amerikanska o australiska forum - Nyheter som oftast så småningom kommer hem hit - Efter att någon orkar översätta alla de nyheter som dyker upp! Är det det gamla synsättet att man måste vara trogen - sin fru , har nu utökats med sin sajt? - Knäppskallar talas det om - finns på alla forum - svarar man dem inte - utan negligerar dem - (men ibland är det svårt) - tillslut så lägger de nog av.

 

Det som behandlas i denna tråd har väll inte med så mycket båtar att göra - Vad lär man sig här? - lite osämja kanske? - Ämnet borde Ni gemensamt diskutera över några öl i en lugn miljö!

 

 

Gott Nytt År på Er :-)

 

 

PS Här är en liten nyhet från det Australiska forumet - vad sägs om den?

 

 

Gå in i sidan o titta - en ny motor stor som ett par fotbollar jämfört med den den stora som står bredvid.

Klicka på News på sidan som kommer upp, så ser ni skillnaden!

 

 

 

http://www.angellabsllc.com/mytengine.html

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Korken

 

Nu är tydligen hårdcencuren påslagen även här på dösnack! Och som vanligt ingen motivering eller förklaring, vad var det för fel på de inlägg som nu är borttagna? Det kan ju vara bra att veta var ni har ribban någonstans, de tre inlägg gjorda av Myggbetet, Finnspeed och Flipper-510 som jag såg stred inte mot några regler

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Konstigt! DöSnack har ju inga moderatorer, ändå censureras det mer här än på ÖvrigtSnack, som har 13 moderatorer. 13.gif\

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kittlade myrorna ur seglarna? LOL....det var nog inte bara seglarna som höjde på ögonbrynen i beundran/förundran över din diskussionsteknik i den tråden.

 

Synd att trådskaparen raderade den tråden bara, för den hade varit en garanterad list etta på MG:s Trådarnas Hall of Shame. 2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...