Musik 0 Postad 6 November , 2006 Wallasvärmaren (1800) i min Winga 25 som jag köpt i höst fungerar inte. Jag tror det är bränslepumpen. Det låter ingenting (tickande) om den. Kan man med en multimeter på något sätt se om den är trasig (den ligger här avmonterad på mitt skrivbord)? Går det att fixa en ny pump om den lagt av? MHV Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 6 November , 2006 Skruva isär o kolla om membranet är helt. Hänt mig med W18oo. Då lät det inte heller något. Lätt att kolla när du ändå har den avplockad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 6 November , 2006 Banka, eller knacka på bröten, det kan funka. Gjorde så på min och den har gått i flera år sedan dess. Eller sök på forumet. Mvh/Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Musik 0 Postad 6 November , 2006 Jag har provat att knacka, men jag kanske var lite feg. Ska man knacka hårt och ordentligt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 7 November , 2006 Jag snärtade med skaftet på en större skruvmejsel. Inga våldsamma slag utan snärtiga. Är inte säker att det är det felet och jag om på det efter mätningar, att spänning gick fram till pumpem. Har grejat kompisens med samma metod, men som sagt det kan vara annat fel. Mvh/Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hellis 0 Postad 7 November , 2006 Om det inte hjälper med att knacka på pumpen kan du ta bort ändstycket vid elanslutningen. Där innanför hittar du kontakterna som sluter och bryter strömmen så att pumpen tickar. Min erfarenhet säger att dessa kontakter oxiderar så att strömmen inte går fram. Om man putsar dom med ett fint sandpapper eller en magnetfil brukar dom bli bra för åtminstone en säsong till. Mvh Hellis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stickanh 0 Postad 8 November , 2006 Hej Om du behöver instruktionsbok på din Wallas 1800 kan du ladda ner den från min sida, pump finns att byta ut hos värmedoktorn nummret finns under länken Utveck-Förändring scrolla ner lite på sidan så hittar du det. Stickan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser