Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Pirayan

Vet någon...

Rekommendera Poster

vad detta kan vara för kran och koppling?? Kan inte se vart kopplingen går. Kranen tror jag går på färskvattentanken. Dessa sitter på stryrbordssidan i aktern.

post-20084-1394234821,64_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man läser texten på skylten känns det som det är landvatten- anslutning. Jobbigt att behöva fylla tanken varannan dag eller vad det kan bli! Gissar att du kör amerikanskt.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm.. har funderat på om det kan vara det. Det måste ju innebära att den är kopplad till sötvattentanken. Ser ingen slang som går till tanken förutom den vanliga påfyllnings vägen. Hmm...får ta en titt igen.

Tycker att det kan ju vara ok med en sådan koppling men varför en kran också kan man fråga sig.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför en kran?

Tänk dig själv hur det skulle se ut om någon slang hoppade loss och vattnet från kajen fick strömma fritt ner i båten under en längre tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför en kran?

Tänk dig själv hur det skulle se ut om någon slang hoppade loss och vattnet från kajen fick strömma fritt ner i båten under en längre tid.

 

Man behöver väl knapast en kran där. Hela aktern är ju drenerad. Så att båten skulle bli full me vatten finns ju inte någon risk till. 21.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stäng kranen när du lämnar båten-öppna när du kommer tillbaks...

Bra om en slang lossnar INNE i båten!!!smiley-wink.gif\

Sitter säkert ansluten efter tryckpumpen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


När jag köpte min båt så fanns det en liknande anslutning i sittbrunnen brevid motorn. Den var till för att spola motorn med färskvatten efter det att man varit ute och kör i saltvatten. Anslutningen var alltså inkopplad på inkommande vatten, efter drevet och innan motorn, så att man kunde spola motorn utan att den var igång. Rätt vanligt på båtar som står på trailer när dom inte används i USA.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag undrar vad det andra uttaget är till? Jag har en likadan i min SeaRay.

 

Den har börjat läcka lite så jag pluggade igen den!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett förslag öppna kranen och kolla oom det kommer något, smaka ligger båten i saltvatten så borde det ju smaka salt.. Vad finns på andra sidan går det att kolla?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...