Namkong 0 Postad 10 Oktober , 2006 Hej! Jag har ett heltäckande kapell på min Bever 470 och jag har en fråga ang vintertäckninen. Vad tycker ni, är det överkurs att ha vintertäckningen med a-ställning och pressening det heltäckande kapellet, eller bör jag ta kapellet????????????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 10 Oktober , 2006 Hej, det är väl en kostnadsfråga. Du måste fråga dig vad som blir billigast, halvera livslängden på båtkapellet eller köpa nya prassel-preseningar varje år alt. köpa en rejäl press. Jag skulle satsa på en A-ställning och billiga prassel-pressar. Mvh Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkengoran 1 Postad 10 Oktober , 2006 Hej. Under mina 20 års båtliv har jag kommit underfund med att kapell och övriga mjuka tillbehör som dynor m.m.skall förvaras torrt o skyddat under vintern.Kapell som sitter kvar på båten under vintern med snö,vatten,is,kyla o värme om varandra halverar livslängden på kapellet. Ta hem kapellet,täck med lämplig press o ställning o se till att det inte blir för tätslutande. Luften måste cirkulera genom täckningen. Lycka till. Göran.S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Namkong 0 Postad 10 Oktober , 2006 Tack för tipsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser