Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Boat4Fun

** Stulen Flipper 630 HT **

Rekommendera Poster


*** STULEN FLIPPER ***

Min Flipper 630 HT från -99 med en 100 Hk Yamaha 4-takt från -99 stals i Trosa mellan kvällen den 23:e septemper och den 7:e oktober. Den har flyttats sjövägen från sin bryggplats.

Båten är fin och välskött.

Har du sett denna dyka upp någonstans?



Igenkänningstecken:

- Båten är vit i skrovet med blå-röd dekorlinje efter sidorna (kan ha blivit borttaget).

- Bottenmålad med VC17 (mörk kopparbrun) och ganska högt uppdragen vattenlinje (se bilder).

- Liten repa i bottenfärgen i stäven. Vit färg lyser igenom precis ovanför vattenlinjen.

- Fästet för bordsbenet i den bakre durken saknas (kan ha fått en ny ditmonterad).

- Övre baksidan på förar- och passagerarstolarna har små skavmärken.

- Madrasseringen i hardtoppens bakkant har ett litet nötmärke på mitten i ovankant.

- Hål (4st) i trälisten (träimmitation) på instrumentpanelens högra sida efter tidigare monterad GPS.

- Extra låsögla (godkänd) monterad bak på höger sida om badplattformen.

- Sömmen nertill på den bakre rutan i kapellet har gått sönder ca. 10 cm (glipar lite).

- Motorn är grå med vit-blå dekor (se bild), har en vit propeller med lite färg bortskavd i ytterkanterna på bladen (kan ha bytts ut).

- Varvräknare, knopmätare, trimmätare och bränslemätare.



Båten kan befinna sig varsomhelst i Sverige. Om du ser denna, eller en som verkar stämma in på beskrivningen så kontakta mig eller Polisen. Blir du erbjuden att köpa en sådan här båt, eller motor, så var vaksam. Vid minsta misstanke kontakta polisen!

Om du ser att en sådan här båt har dykt upp i din omgivning på senare tid och som inte har funnits där förr, så var vänlig och kontakta mig eller polisen omgående.



Skrovnummer: FLP00244J899

Motornummer: 303277



*** HITTELÖN! ***

Tips som leder till att båten hittas eller att de som stal den kan gripas belönas.

 

Håll ögonen öppna båtvänner !

post-22634-1394234810,6039_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lider med dig! Hoppas polisen får fatt på förrövarna och kölhalar dem! En liten (mycket liten) tröst i sammanhanget var väl att det skedde på hösten så att du nu har hela vintern på dig att få fram en ny av försäkringsbolaget. Hade det hänt mitt i sommaren hade du nog blivit på landbacken resten av säsongen.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för det! Även om det är höst så är det för jävligt. Hade sett fram mot lite putsjobb och pyssel under hösten och vintern. Nu stundar väl diskutioner med försäkringsbolag m.m. Får väl hoppas att dom hanterar detta på ett snyggt sätt och inte ställer sig på tvären som man har hört att så många andra råkat ut för.

Jag vill inte uttrycka här vad jag skulle vilja göra med sådana kräk som inte kan skilja på mitt och ditt. Det värsta är att det aldrig händer något med dessa individer när dom väl åker fast. Önskar mer och mer att det var tillåtet att ta lagen i egna händer och ge dom vad dom förtjänar. Usch och tvi rent ut sagt.

Kan inte låta bli att undra lite över vart alla stulna båtar tar vägen? Allt försvinner ju inte ur landet. En del rör sig runt i våra vatten i stulna båtar, kanske rentav ligger bredvid oss i någon badvik eller gästhamn. Vad vet man???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille


I vissa arabländer så hugger man handen av en tjuv, skulle kanska vara avskräckande även här? Att förse dom med både mat och husrum tycker jag är lite överdrivet. Det har ju inte ens de hemlösa? Man kan ju hoppas att ditt försäkringsbolag värderar din båt på ett rättvist sätt.
Tyvärr så har de ju en viss väntetid innan de agerar mot dig, de vill få en chans att återfinna din båt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

enligt mig är alla försäkringsbolag bara bullshit!, dom kommer altid på nått sätt att smita,om inte så skulle dom gå i konkurs!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...