prahna 0 Postad 30 Juli , 2006 Om ni har en varning för dåliga restauranger utmed kusten kan ni väl skriva en tråd här: Här kommer min: Tyvärr så kan jag säga att Hjalmars restaurang Hamburgsund är den sämsta restaurangen jag någonsin ätit på. 1, Otroligt dåligt bemötande av servitör, tog 30 minuter att få beställa efter att man satt sig. 2. ytterligare 30 minuter innan drycken kom(detta var på kvällen den 27/7 när det var 30 grader i skuggan vid 1900) och sedan 30 minuter till innan maten dök upp (lammbiffar med rostade potatisar) 3. Maten smakade inget vidare och jag fick 1 st liten potatis som var rostad sedan 2 st järpformade lammbiffar som smakade hyfsat. Rostade rotfrukter ca 2 st morötter som såg ut att sett sina bästa dagar och nån annan form av rotfrukt som var så välstekt att den inte gick att smaka på/uttydja vad det var! Tsatsiki som var som mjölk med vattnig gurka i utan någon som helst vitlök att tala om! Detta för priset 134kr.....skamligt! 4, Ville betala och efter att ha vinkat på en servitör som visade noll intresse i 30 miuter så gick vi till baren och betalade! Servitören bara dukade av och verkade inte bry sig över huvud taget. Så när jag står i baren och betalar varnar jag ett annat par som låg i båten brevid oss för att äta där. Efteråt berättade de att de inte heller fått beställa och de sa då till servitören att de inte fått service och att de skulle gå om de inte fick service varpå servitören sa varsågoda!!!!!!! Sånt djävla sätt!!!!!!!!! Jag säger bara ta hellre pizzerian till vänster brevid färjan som heter samma som turbåten som går därifrån, den var mycket bra enl båtgrannarna! Visst en klar 10 poängare! //P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 30 Juli , 2006 Din beskrivning är tyvärr sann och det är därför jag inte käkar så ofta på sommarrestauranger när jag (vi) är ute. Jag orkar inte sitta och vänta på käket och när det väl kommer så ligger där en stackars vesen potatis tillsammans med någon grönsak och glor tillbaka på en. Bättre att grilla själv. eller fixa något lättlagat i båten. Kinarestauranger brukar vara bra samt vissa pizzaställen. Käkade föresten i Lysekil i år (vid kajen i hamnen). Där kunde man välja olika rätter och i huvudsak från havet. Jättetrevlig personal och gött käk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 30 Juli , 2006 Det är verkligen trist när man blir illa bemött eller att maten är kass och fantasilös. Ofta är det ungdomar i 18 årsåldern som tjänar 40-60 kr i timmen och de har inte en aning om vad de ska göra. Egentligen ska man inte klaga på dom utan på restaurangägarna som vill snåla in på omkostnaderna. Sysslar själv med mat (bl.a) och ofta när man sitter på en sommarrestaurang tänker man; fan, det här hade jag gjort bättre själv. Är du i Helsingborg någongång kan jag rekommendera Sillen å Makrillen ligger alldeles vid havet och maten, mest fisk och skaldjur, är verkligen bra. Samma problem med personalen dock, som tror att vi är där för deras skull och inte tvärtom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 30 Juli , 2006 Förresten, tyckte väl att ditt VHF anrop lät bekant, det är ju från en gammal Fleksnes sketch Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser