Gå till innehåll
söndag 08 februari 2026
Nitro

Rapport från Stigfjorden 19/7-06

Rekommendera Poster

Hej (storfiskare) trots det inte verkar finnas några!

Onsdagen den 19 juli var det åter dags att blöta linan utanför Måseskär. Denna morgon gick vi ut tillsammans med gryningsljuset för att känna ifall det verkligen nappade bättre denna okristligt tidiga morgon. Idag låg fokus på att få något annat än makrill. Under den fantastikt varma och lugna dagen fick vi upp 7 torskar över 42 cm, några skäddor, vitlingar, knot samt skakat av oräkneligt antal makrillar men vi tog upp ett antal spirr för kvällens övningar på marinan.

Under kvällen satt vi tillsammans med både kända och okända och åt grillad spirr under det att det på bryggan var dans till en fantastisk duo.

Ett litet tips till de storfiskare som ändå kanske finns här i väster. Ta en fisketur ute vid och kring Måseskär/Orskär och avsluta kvällen med att grilla fisken (makrillen). Lyckas ni också passa in Björholmens bryggdans på onsdagarna så är dagen med största sannorlikhet räddad.

Ett litet vädersmakprov i form av soluppgång bifogas./skitfiske på er/Nitro

post-9191-1394234727,367_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej nitro hur går det med fisket igentligen länge sen vi fick nån rapport nu mvh rillez

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Nitro!Jag ligger ofta utanför Måseskär och fiskar..Har ropat på vhf efter dej ibland men alldrig sett eller hört dej??Plötsligt såg jag din båt till salu???Har något hänt dej kanske?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Dyker  å &!
Jag har tyvärr inte kunnat fiska som jag önskat i höst. För frysen blev tyvärr nästan full pga Norgeresorna.
Och det är rätt jag/vi har sålt båten, (det känne lite tungt, för båten var bra). Men det är inget att göra åt. Vi håller som bäst på och dammsuger marknaden efter någon efterträdare till skjulet. Och det verkar inte vara det lättaste att hitta något som tillfredställer både regeringen och mig.
Hoppas vi nästa år ses ute till sjös./mvh/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Vad söker du för båt? Typ Targa 25 eller en Arvorliknande?

/Wille 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Wille!
Nu är du allt bra nyfiken va?
Men jag skall göra dig grymt besviken det blir garanterat ingen Targa i alla fall. Vad det blir låter jag i dagsläget vara osagt (jag har en långrev ute och söker). mvh/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...