Legolas 0 Postad 21 Juni , 2006 Hej alla Jag funderar på att köpa en Finnmaster 6000 Offshore och undrar om någon kan dela med sig av erfarenheter ifrån en sådan, fördelar & nackdelar. Jag avser att använda den till sportfiske och badturer och det jag främst undrar är hur den klarar sig i grov sjö? Jag har också lite funderingar kring motoralternativ, 100, 115 eller 130hk. Så om någon har äger en eller har åkt med en är jag tacksam för upplysningar. Hälsningar Legolas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Legolas 0 Postad 3 Juli , 2006 Någon med erfarenheter från den här båten borde det ju finnas..... /Legolas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamma 0 Postad 18 November , 2006 Vi Båtägare tetade den och den slutade som klassvinnare. den vann pga sin trygga gång samt enorma stuv och en fin kvalitet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 18 November , 2006 Hej, 150 hk tror jag nog den båten går bäst med. Det var i alla fall vad de hade på akterspegeln i testet som nämdes. De testade den med Yamaha F150 4-takt. 115 hk är nog också OK, har själv en Yamaha F115 4-takt och den är jag nöjd med (på en Yamarin 5810/58BR som väger 740 kg, torrvikt). /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser