oliver28 0 Postad 6 Juni , 2006 Hej! Vilken typ av minneskort ska det vara till Garmin 172/178c? Och hur stort minne behövs till ett litet (small) område? //Oliver Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 6 Juni , 2006 Kolla korttypen på Garmins hemsida www.garmin.se eller www.garmin.com Ett 64MB kort räcker, har själv ett 128 MB men mina kartor (regular område tar bara ca 21MB) sen vill man också ha plats att spara waypoint och spår och det finns det gott om plats för på ett 64MB. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oliver28 0 Postad 6 Juni , 2006 Tack för svaret det står nåt om garmin data card på deras sida, är kanske så att det är bara deras egna kort som funkar. Tänkte om det var ett standards minneskort som användes. Så man kunde använda ett som man redan hade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twix 0 Postad 6 Juni , 2006 Jag tror att det är något special. Det ser inte ut som något std minneskort. Klicka Fast jag tror att waypoint sparas på plottern, för när jag bytte till G2 kort så hade jag mina waypoints kvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 8 Juni , 2006 Man väljer själv i menyn vad man vill kopiera till minneskort och tvärtom. Har man sedan en kortprogrammerare räcker det med att hantera enbart minneskortet för att tanka/ladda från PCn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 8 Juni , 2006 Det är Garmin-special, alltså inte SD. CF eller liknande. Köpte komplett minneskort med small sjökort förra året för 1400kr till Garmin 172, bara att jacka in och köra/segla. Se t.ex artikelnr 5627-470 på sidan http://www.hjertmans.se/shop/artiklar/artiklar.asp?rubnr=798 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser