Nybyggarn 0 Postad 14 April , 2006 Hej på Er. Jag är i behov av 2st mässingsskruv, 115mm lång. 5,5mm diameter under skallen. Rostfritt skulle också duga bra, men då vill jag har 8st. Något tips om inköpsställen? Gärna i Västmanland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 14 April , 2006 Synd men inte i Västmanland.Finns det mässingskruv som är 5,5 x 115 så har Regale den. Det är en gammal fin firma i Göteborg, adressen kan också vara Sävedelan./lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 14 April , 2006 http://www.vsbyggskruv.se/produkter/pdf/sid_68.pdf jetting skruv är världens bästa skruv i mitt tycke.. den är självborrande och har ett jävla drag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 14 April , 2006 Tack Nitro. Jag får väl ringa runt i Västerås. Jag tog bort mina grabbräcken i höstas, dem är skruvad genom invändiga grabbräcken och rufftaket. Därför längden. Två stycken var av, med lite regnvattenläckage som följd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 15 April , 2006 Inte för inte är det väl mässingsskruvar som har gått av. Exakt samma sak, och med samma typ av läckage som följd, hände på en av våra tidigare båtar. Därefter har jag dragit av ett antal mässingsskruvar och/eller förstört spåren i ett antal fastkorroderade dito. Det måste ha varit djävulen som kom på idén att använda mässingsskruv i båtinredningar. Materialet är numera bannlyst i min båt utom i något enstaka fall och då av rent dekorativa skäl. Jag tänker då på klocka och barometer i mässing, där jag med stort inre motstånd har valt skruv i samma material. En Glad, och mässingsfri, Påsk Sea Maniac, president i Rostfria Skruvklubben Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser