Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Gäst Mariage

Viktklubben?

Rekommendera Poster

Gäst Mariage

Kan inte fiskesnack ha en tråd där största fisken i år visas upp i bild.

Det vore kul med var den är tagen , hur osv. Idé bara.

M 21.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker inte jag.fånigt,måste du känna dig stoltöver att du snärjt en stackars firre.Känner du dig som en jägare?Hjälp våra fiskar i stället.Snart tar de slut,sportfiskare,fy fan.säger en som upplevt fasan med sånna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Jag tycker mest synd om kocken. smiley-sealed.gif\

M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

det tackar jag för

 

 

MVH Laxen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Jag låter den här tråden vara öppen nu,det kanske vore bättre med en ny tråd som kunde användas till mitt tänkta ändamål.Fast man får väl räkna med inblandning av mindre seriösa inlägg.

M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta mitt något frustrerade inlägg,men jag blir ledsen över att sportfiskareså fort isarna går upp,prompt måste störta sig ut och kasta.Varför finns inte någon fredad tid för fiskar?Under lektiden vore det moraliskt rätt att inte fiska.Även utan lag.Vad tycker ni?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej Hustran jo vist finns det frednings tider i sjöar o vattendrag här i vänern så är gösen fredad i antal vikar där dom leker på försommaren 15 maj till 15 juni. även lax och öring är fredad som har fettfenan kvar då är det vild lax och öring som måste sättas till baka i sjön. man får bara ta den lax o öring som är odlad och då har den fettfenan bortklippt.

 

MVH Laxen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mmmm..men hur är det med gädda och aborre då?Finns ingen lag för dem.De minskar katastrofalt här(östra svealand).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att sportfiskare är det stora problemet. Sportfiskarna är oftas lite petiga vad de skall ha och stort skall det vara också :-)

Sportfiskrna har också koll på att en del fisk inte smakar bra vid lektid.

Yrkesfisket är nog betydligt värre i så fall.

 

Så din poäng är rätt men Du skjuter på fel mål.

 

//Calle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...