Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Gäst RobertLind

Politiker V2.0

Rekommendera Poster

Gäst RobertLind

Politikertråden försvann tydligen i Tsunamin som drabbade forumet. Startar en ny för att slippa politiksnacket i de andra trådarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Hej!

Några Klipp från idag, där storbror har gjort bort sig...

 

Först på listan är på vår kommande stadsminister Anna Sjödin, SSU? Klicka Här (Obs streamad video)

 

I samma klipp rapporteras om en gratisresa till en safaripark i Sydafrika för Ilmar Reepalu, Malmös starke man och Svenska Kommunförbundets ordförande som har lett till åtal. Han är redan tidigare åtalad för bokföringsbrott! Mer info. här

 

Göran Persson och Anitra Steen gjorde ett klipp på minst 2,5 mille, hela historien finns här

 

Moderaten Gunilla Carlsson har det inte heller så lätt, plus och minus är tydligen svår matte för en utbildad revisor... Klicka Här

*Hejhopp*

 

/Lasse

 

P.S. Är det dessa och andra jämlikar vi ska lita på när de lovar att det inte skall bli båtskatt! 2.gif\ D.S.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

(Flyttad tråd, därav det något förvirrande innehållet!)

Okey!

 

Att Tro på ulrika mässling är lika dumt som att Tro på tomten. 10.gif\

 

Att några av oss sedan fattat att tomten är en halvfull granne och mässling en minister Med rätt att Ljuga torde stå ganska klart!

 

Skulle ett register för alla typer av flytetyg införas, Utan framtida beskattning skulle nog dom flesta ställa sig positiva!

 

Tyvärr är sanningen inte så och har inte heller så varit.

 

Moder Svea är ett land där vi Inte bestämmer, det gör Storbror åt oss...

 

Låt mig Dra ett exempel innan jag fortsätter!

 

I Sverige har Storebror bestämt att det är Olagligt att sälja mindre än 19 cigaretter till en konsument...

 

Att köpa en cigg, eller ett litet paket är Olagligt sedan januari 2006.

 

Lagtext: Bestämmelsen om förbud mot försäljning av lösa cigaretter och förpackningar om färre än 19 cigaretter träder i kraft den 1 januari 2006.

 

Regeringens pressmeddelande om denna lag 22 december 2005: Klicka Här

Än mer skatter drabbar Svensken, nu ska vi bli storrökare också, klart att pär nudelsoppa jublar...

 

Well, jag fortsätter!

 

Senast 2008 kommer Båtskatterna, var så säker!

Sen spelar det mindre roll vilket parti, sammanslagning som regerar...

 

Vi Svenskar är R Ö K T A, och det är Vårt lands regering som röker oss som ett Tack (Läs, spark i vital del) för att vi röstade på dem...

 

*Sanning On*

 

/Lasse

 

P.S. Du tror väl inte du äger och bestämmer över röven du sitter på? D.S.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

(Flyttad tråd, därav det något förvirrande innehållet!)

Stevemedselcon skrev:

 

jamen hallå va Lasse....*s* du har varit tyst i turbulensen o nu dyker du upp med cigg?

vad kan anledningen vara att löscigg o små paket om tio cigg ska förbjudas då?

Jo den enkla anledningen att våra små barn inte ska få för sig att börja röka...det är enklare o testa en löscigg än o slänga ut 35 spänn på en tjugoask. Så här håller jag fullständigt med dom som beslutat detta.

 

sen kan visserligen tio ungar gå ihop o köpa en ask...javisst...men det krånglar till det för dom...o krångel för ungar är bra...för då tröttnar dom...

 

läs detta inlägg snabbt....för det är raderat inom 24 tim.

 

 

Hej Steve!

 

Kul att se dig här igen... smiley-undecided.gif\

 

Som du själv brukade göra, man kan citera och då är ju raderingen meningslös, eller...

 

Okey! - Jag är kanske ful, men inte dum!

 

Har givetvis tänkt mig scenariot där små barn inte skulle ha råd med 1 (en) cigg...

 

Nu delar istället 19 små barn på cigaretterna och tar en var!

Mycket listigt, istället för att få en presumtiv rökare får vi (samhället) 19 istället... *Ironi*

 

Både Du och lyxlirarna i regeringen borde ha fattat det, men icke! 13.gif\

 

Vem jublar? - Nuder... *Mer Skatt* Skrev jag bakslug?

 

*1 Cigg On*

 

/Lasse

 

P.S Barn är inte dumma, men lättledda... Jag är far till två, numer vuxna barn... D.S.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

(Flyttad tråd, därav det något förvirrande innehållet!)

19 cigg...

 

Nä, alvarligt talat tror jag inte heller att 19 ungar går ihop på ett paket!

 

Men säg 4 som lägger en tia var, nu är ju inte pudels kärna antalet ungar utan hur man får tag på cigaretterna.

 

Handlaren, liten eller stor som Skall avkräva legitimation för inköp av tobak och öl av alla som är misstänkt under 18 år fungerar inte!

 

Nåväl, de som kan/får köpa cigaretter blir nu tvingade att köpa stora paket! Jag är en av dom som ibland vill köpa 10 cigg, likaväl feströkaren.

 

Jag tycker lagen är stendum av ovannämnda skäl och det Viktigaste, som vuxen bestämmer vi Inte över vårt eget liv!

 

- Tack styrande i Sverige!

 

Sen får man tycka vad man vill om rökning i stort, alla vet ju att det är extremt farligt, eller?

 

*Besluta själv On*

 

/Lasse

 

P.S. Moderaternas vice ordförande Gunilla Carlsson kan inte ens fylla i en enkel självdeklaration, ska såna som hon bestämma över oss? D.S.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

(Flyttad tråd, därav det något förvirrande innehållet!)

Rökt var ordet!

 

Nej, inte ämnesflykt utan mer ett scenario hur vi båtägare sakteliga än en gång kommer blir förda bakom ljuset...

 

Den dag politikers ord och handlig går hand i hand kommer jag rita ett stort kors i taket!

 

*Hav en fin dag*

 

/Lasse

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

(Flyttad tråd, därav det något förvirrande innehållet!)

Hej!

 

För att förtydliga Fredriks redan strålande inlägg vill jag också tillägga följande:

 

- Annika blev Folkvald av den enkla anledningen att hon precis som Fredrik skriver, Lovade Stockholmarna: Väljer ni mig blir det Inga tullar här i Stockholm! 21.gif\

 

*Ljugande Politiker Off*

 

/Lasse

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Några Klipp från idag, där storbror har gjort bort sig...

 

Först på listan är på vår kommande stadsminister Anna Sjödin, SSU? Klicka Här (Obs streamad video)

 

I samma klipp rapporteras om en gratisresa till en safaripark i Sydafrika för Ilmar Reepalu, Malmös starke man och Svenska Kommunförbundets ordförande som har lett till åtal. Han är redan tidigare åtalad för bokföringsbrott! Mer info. här

 

Göran Persson och Anitra Steen gjorde ett klipp på minst 2,5 mille, hela historien finns här

 

Moderaten Gunilla Carlsson har det inte heller så lätt, plus och minus är tydligen svår matte för en utbildad revisor... Klicka Här

*Hejhopp*

 

/Lasse

 

P.S. Är det dessa och andra jämlikar vi ska lita på när de lovar att det inte skall bli båtskatt! 2.gif\ D.S.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Soya!

 

- Då var vi tillbaka på mattan igen...

 

*Båtpolitik On*

 

/Lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack.Ekelunden,och ni andra för att ni tar upp politikertrådenigen.Den behövs.Lämna barahatet .Själv strular jag med J....ga,politiker,just nu.

Ge dem på moppe.Arenor är på modet,varför tror ni?Skådespel för folket,eller hur?VALÅR.Miljö,är modeordet,fy fan.Vore jag en rödlistad skalbagge,skulle jag antagligen få stort skyddat område,men som människa gills man inte.Är inte vi en del av miljön?Hjälp!5.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Ja ha som ni ser så försöker jag vilseleda våra politiker g.m att ändra namn på Mg.Kanske man kommer undan. smiley-cool.gif\

M tidigare Jarramas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind

tbx ?? Som Hasse&Tage sa redan -79 under dubbelgöken

 

 

- Robert Lind var i begynnelsen, yes box

- Robert Lind i Kramfors har väl funnits i alla tider

 

på MG finns han bara i DöSnack2.gif\

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gode Robert! i Kramfors...

Nu Litar jag på Dig...

- Ta inte bort denna tråd!

 

*Tråd On*

 

/Lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Vad hände med SKÅLON ?

M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sorry!

 

- Glömde det, kan man skylla på teflonhjärna? 13.gif\

 

*Skål On*

 

/Lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind

Vad snackar Göran om i Kanal 5 Ett Herrans Liv ? Sin tid vid makten eller...

 


Det var en hemsk upplevelse. Det gick väldigt snett. Det blev alldeles för mycket, jag blev fullständigt utslagen, säger Göran Persson och berättar att han drack Silverrom blandad med coca-cola. Jag hade minnesluckor. Jag var totalt färdig. Fullständigt. Det är inget som jag är stolt eller glad över att ha upplevt. Men jag kommer tyvärr ihåg det, fast jag har glömt bort alltihop, säger Göran Persson.


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte dåligt att komma ihåg något som man glömt !!! Politiker brukar ju inte komma ihåg något alls om det mesta.....smiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind


jag tror danielsson kommer ihåg vem han träffade på annandagen. tsunami tja, smaken är som..

 


post-17799-1394234644,977_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...