Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
M_Bergqvist

Ang. båtskatt

Rekommendera Poster


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
alltid roligt med lite Aprilskämt (om än en dag för tidigt)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hehe, vad ska man säga, inställningen till skatt har väl aldrig ändrat på sig. Det märks tydligt. Annars var det en riktigt bra 1:april grej!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Nej, vi får verkligen hoppas vi slipper även i framtiden. Men många goda skratt får man åt filmen iaf, Dom får lära sig segla mer rationellt =)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ibland fastnar skrattet i halsen när man upptäcker att verkligheten överträffar dikten.

 

Eller är skatt på vinteförvaring 1:a aprilskämt?

 

Snart båtskatt.   NEJ NEJ inte båtskratt, det gäller bara för dumma politiker typ Kjell Olof Feldt när han skrev om löntagarfonder som vi baxade dem ända dit

Satans skattenissar

 

/Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Och varför ska jag betala 5000 spänn i fastighetsskatt för mitt fritidshus i Värmland bara för att det inte befinner sig på vattnet utan bredvid vattnet!? Ju närmare desto mera skatt ... ända tills rucklet på land förvandlas till en lyxyacht som omringas av vatten!


OK, det är provocerande, men ett antal ggr stöter jag på nissar som anser båtskatt är för dj..ligt, men fastighetsskatt är helt ok!
Riktigt patetiskt när man hör det, eftersom det handlar om beskattning av fiktiva värden som jag en gång betalat med beskattade pengar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Stopp och belägg!

 

Den här tråden var inte meningen som en tråd om båtskatt, utan en tråd om ett gammalt 1:a aprilskämt från SVT. Inslaget handlade om att man skulle få betala för varje körd sjömil.

För att slippa en ny tråd med skattetjafs så låser jag min egen tråd. Diskutionerna får fortsätta i tidigare trådar.

(Men kom ihåg, ett gott skratt förlänger livet 21.gif\)

/Magnus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...