Gå till innehåll
måndag 10 november 2025
betman13

årsmodell?

Rekommendera Poster

hejsan. skickar en bild på motor ,finns ingen skylt kvar där den ska sitta. kort rigg kan det vara 79 års modell? går jättefint, är den värd 8000kr? jag måste nämligen ha en40hk inte för tung med kort rigg och inte för dyr. ska ha den på en styrpulpet 4,30 sitter nu en johnson 25hk, planar lätt med 2 personer men jag hade tänkt åka lite vattenskidor. ska tillägga att på den blå skylten står det max 35 hk, 5 personer är det nåt att ha? svårt att få tag i lite billigare motorer runt 40hk med kort rigg. har man tur och servar den regelbundet kanske den hänger med ett tag till. Eller vad tror ni på forumet, vill gärna höra era egna kommentarer. MVH betman

post-17239-1394234585,7409_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är just en sån här lina som man inte skall svara på.

För att inte reta halva Sveriges båtfolk på mig skriver jag lite generellt om vad jag anser om gamla motorer och priser.

En motor som har över 15 år på nacken går på övertid. Alla år över dessa 15 är bonusår. Möjligen kan man lägga några år till ifall motorn är servad och gått i sötvatten. Men detta är inte det enda problemet. När vi kommer till förslitningsdelar så är det stört omöjligt att hitta delar till en japan över 15 år. För amerikanska motorer är läget lite mer bättre de går oftast att få tag i 20 år. Sedan gäller oftast astronomiska priser.

Priset på en motor är en sak mellan säljare och köpare. Är båda nöjda så är det rätt pris. /lycka till med ditt motorköp/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Årsmodellen på denna motor är 1974 ( om man tittar på dekalerna och färgen ). Kan kanske vara en 1975, men har för mig att dekalerna såg lite annorlunda ut men färgen var den samma.

Priset kan man kanske diskutera, för att nypriset på denna motor 1974 var ca.6500-7000kr. Skulle själv uppskatta värdet på den runt ca 4000-5000kr men skicket är ju det som styr priset på äldre motorer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...