Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Secalka

Mobwatcher

Rekommendera Poster


Hej
Jag har inte detta. Men jag har funderat på att skaffa någon typ av stöldskydd, och mobwather ser bra ut. Har ett minne av at det fanns många båtar med detta på mässorna förra året, men försökte hitta det på årets mässa (göteborg) men hittade igen som sålder det i år (pratade med försäljare förra året).
En liten blink diod hade varit bra om det också fanns (jag tror inte den har det), för att skrämma stjuven.


mvh /Jim 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Om allt fungerar så är det en riktigt bra pryl. Den ger dessutom 30% rabatt (med låskättning mm) i försäkring. Det skulle göra cirka 350:- per år för mig vilket i sin tur innebär att jag måste ha den i 15 år innan den har betalat sig.

Om jag däremot räknar med att båten blir stulen en gång under den tiden, då har den betalt sig nästa på en gång samtidigt som den har en viss ballhetsfaktor och att jag då har två stycken nödstopp. Jag kan ha en och 12 åringen kan köra båten och ha den andra!

 

Men det är det där med att allt skall fungera. Deta är ju en grej som inte får klicka den enda gång under kanske flera år som den skall användas.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte. som första inlägg här på maringuiden, bumpa upp den här tråden och ställa frågan igen om någon har positiv/negativ erfarenhet av Mobwatchers startspärr.

På pappret verkar den mycket intressant med en dosa man kan ha kring halsen som sänder ut en signal när båten är i gång, och om man glömt dosan så finns ett litet RFID chip som är vattentåligt och är batterilöst som man kan ha på nyckelknippan för att starta motorn.

Men hur fungerar den i praktiken? Nån måste ha erfarenhet av detta nu =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...