Gäst Daniel Postad 2 Juli , 2003 Har en gammal aktersnurra en sådan där man får linda på startsnöre förhand med. Märket är Delfin och det är väll tidigt 50 tal. motorn är på ca 3 hk. det tråkiga är att förgasaren är trasig någon som har en sådan här reservdelsmotor med hel förgasare eller har någon ide om vart man kan hitta en ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersOstlund 0 Postad 12 Juli , 2011 Jag har en delfinmotor i delar liggande. Förgasaren finns... Tror motorn tillverkades i Ljusdal. På min står startanvisningar på kåpan. Det som saknas är riggen. Du når mig på: [email protected] el. tele 0705626525. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 502 Postad 12 Juli , 2011 Frågan är många år gammalt. Du bör ta bort din emailadress ur inlägget snarast. Annars finns en stor risk att du får mängder av skräppost i framtiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersOstlund 0 Postad 12 Juli , 2011 Varför tar du inte bort en flera år gammal fråga???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 502 Postad 12 Juli , 2011 Om du med du anser mig, så är det bättre att ställa frågan till den som skrivit inlägget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersOstlund 0 Postad 12 Juli , 2011 Vem kommunicerar jag med? Borde väl vara den som skickat in efterlysningen !! Undrar va det är för töntsite jag gått in på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 502 Postad 13 Juli , 2011 Anders, Välkommen till forumet. Här får man vara anonym, vilket jag valt att vara. Det finns forumregler att hålla sig till, en av dess är att man inte får annonsera. Det är OK att svara på åtta år gamla inlägg, men chansen att få svar är infinitesimal, speciellt om inlägget kommer från helt anonym gästanvändare. Denna möjligheten att vara helt anonym försvann för många år sedan. Det finns inget förbud mot att publicera emailadress och telefonnummer, men det är olämpligt om man inte vill bli kontaktad i alla möjliga, en del mindre trevliga sammanhang. Detta gäller inte bara här utan på alla forum. Vill du veta mer om Delfin så kan jag rekommendera boken ”Svenska båtmotorer”, där det står en del om denna. Minns inte om även denna var konstruerad av Darck. http://www.batdok.com/showbook.php?id=24 Mvh Guestsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser