Cole 0 Postad 17 Januari , 2006 Hej alla! Jag har ett litet problem, står nämligen och väljer mellan en HR435 och en Gaston 470. Båda är likvärdigt begagnade och kostar lika mycket. HR känner jag igen sedan tidigare men Gaston är ett nytt märke för mig. Gastonen verkar dock mer robust än HR:en. Någon som kan komma med lite ideer? Mvh Cole Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cole 0 Postad 18 Januari , 2006 Tack för ditt svar Rövarn. Saken är den att magkänslan är likadan inför båda båtarna och de matchar båda mina behov. Jag behöver veta lite mer, jag måste slå till ganska snabbt och jag har ingen möjlighet att provköra då isen ligger tjock. Det jag funderar på är stabilitet, hur de går i sjö OSV. Ingen som har erfarenhet från någon av båtarna? //Cole Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 18 Januari , 2006 Hej . Menar du Glastron eller? Gaston har jag ej hört talas om. Men är det Glastron så är min mycket stabil och säker i sjön. Kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 20 Januari , 2006 Vad är det för motorer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tolle 0 Postad 21 Januari , 2006 Antar att de är beg. Jag skulle åka o titta på dem båda o sedan bestämma efter hur dem ser ut live, menar slitage o hur välvårdade dem ser ut att vara o liknande. lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cole 0 Postad 21 Januari , 2006 Hej! Jag menar Gaston, båda har 40hk, Evinrude resp Mercury 97 och 98. Jag har tittat på båda och de är mycket fina. De är båda sparsamt använda av pedanter som bara gjort dagsturer med sol och bad. Troligtvis sjösatta i juni och upptagna augusti när sommaren börjar ta slut. Båda är förvarade inomhus och servade varje år. Det enda jag inte vet är hur de beter sig under fiske, sidostabillitet, vindkänslighet osv. Jag använder båt mest tidig vår och sensommar till isen kommer. Inget solskensfiske alltså. Anledningen till att jag söker ny båt är att jag upplever min som urväxt, jag får inte plats med alla fiskeprylar och det kan bli lite för spännande då höststormarna drar igång. Min nuvarande är en pioneer 325 med mittpulpet och 25hk. Ingen stor båt alltså men den har fungerat i den relativt lilla sjö jag har fiskat i. Jag har nu börjat vidga mina vyer och upptäckt att det helt enkelt inte går att bedriva ett säkert och praktiskt sportfiske från nuvarande båt. Trevlig helg! //Cole Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser