Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Flintstone

Topplanterna sökes!!

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det någon som har en topplanterna av denna modell? Den är 80 mm hög och 50 mm bred.

 

Jag har alla andra, gångljus och akter men saknar topplanternan. Jag är lite av en perfektionist så jag vill inte skruva på vilken annan modell som helst och denna modell har slutat tillverkas. :(

 

Hör av dig om du har en som du kan tänkas skiljas ifrån!!

 

Mvh

/Fred

Ps Jag ber om ursäkt att jag lagt in en köpesannons på forumet men eftersom det är väldigt svårt att beskriva i ord hur en lanterna ser ut och att man inte kan lägga in bild i köpesannonserna så tänkte jag att jag fuskar lite den här gången...Ds

post-5151-1394234497,4413_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har för mig att det finns nytillverkade lookalike lanternor.. kommer inte ihåg vart jag sett det bara

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ska det vara den modell som är i kromad plast eller den som är i kromad mässing?

Jag tror att denna är i rostfritt faktiskt...hur som helst är den helt i metall.

Mvh
/Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gedda,

 

Om du kommer på var du sett dem måste du höra av dig!! Det verkar nästintill omöjligt att hitta denna typ av lanterna! :(

 

Mvh

/Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

   Har en sådan men den sitter på en rostfri gösstake som ja har till salu för 400:- om du är intreserad kan du höra av dej till

kbk.roffe@swipnet.se

 

Mvh Fogden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag ska leta! frågan är bara vart jag ska leta.. me jag ska hålla ögonen öppna!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Hasses sjöbod i Göteborg har haft och kan säkert ta in igen.

Dessa är väldigt tungt gedigna i gjutningen och ganska dyra om jag inte minns fel.

Hans nummer är 031-514070.

 

/Wille 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det tillverkas en lanterna av fabrikat Alfa som ser ut nästan sådär. Den finns bl a hos Båtaccenten i Haninge och hos Hjertmans. Den är dock något högre.

Lanterna Alfa <12m Topp

Godkänd inomskärs för båtar upp till 12m. Rostfria lanternor av traditionell typ. Höjd 98mm, bredd 51mm.

post-832-1394234500,2772_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...