Gäst Joel Postad 1 Oktober , 2005 Har precis köpt en gammal plast på, amrikan från 60talet, den saknar inreding. Jag undrar hur jag fäster stag till sitt plankor i sidan på skrovet utan att dra bult rakt igenom skrovet eller måste man göra så. vore tacksam för svar är helt ny i båtägare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crosswave 0 Postad 1 Oktober , 2005 Har tyvärr inte någon direkt erfarenhet utav detta men vi har en gammal plast eka, på den har dom bara limmat fast trä bitar på insidan av båten och sedan dragigt glasfiber över. Dom sitter som berget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mårten Postad 1 Oktober , 2005 Jag är knappast något proffs vad gäller plastning. Men skulle tro att det fungerar bra att limma med Epoxy eller Epoxi som vissa stavar det. Dyrt som attan men hårt som sjutton. Tänk bara på att rengöra med aceton innan du limmar. / Mårten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 1 Oktober , 2005 Epoxi funkar bra enligt min erfarenhet. Men helst ska den limmas mot själva laminatet, alltså slipa bort gelcoaten eller topcoaten och limma mot ren plast, sitter som f-n. Topcoaten, vilket det oftast är på insidan innehåller ju vax, vilket epoxin fäster sämre mot. MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 1 Oktober , 2005 Varför inte använda vanlig polyester istället? Gäller samma sak med den slipa rent ner till laminatet gör rent med aceton eller ren styren. Ett billigare alternativ. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Joel Postad 2 Oktober , 2005 Tack för allt svar, var som jag trodde att man skulle göra. Går det även att sätta metall mot plasten om man limmar med epoxi eller polyester Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 334 Postad 3 Oktober , 2005 Kolla här om hur och vad du kan limma med epoxy, http://www.westsystem.se/handbok.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser