errol 0 Postad 30 September , 2005 Hej jag undrar hur man gör för att få glykol i en omc motor som har impellern i drevet. Drevet ska jag plocka bort efter jag har konserverat motorn. Tacksam för tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 30 September , 2005 Tjenare!!! Jag har en mercrusier 5,7 med alpha one drev. också med inpellern i drevet. Jag brukar använda en spolmuff köpt på jula för 50 kr och koppla vattenslangen och köra motorn et tag sen tog jag en dunk med glykol och koppla till spolmuffen via en slang och körde lite till. det viktiga är att glyckoldunken hålls över motorn samt att man kör motorn tills termostaten öppnar samt att blanda 50 50 vatten glyckol.... Lycka till!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
errol 0 Postad 1 Oktober , 2005 Ok tack för tipset. Borde man inte kunna köra motorn utan termostat för att vara säker på att det är öppet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KRF1 0 Postad 1 Oktober , 2005 Varför plockar du inte bort termostaten innan du kör igång motorn,så slipper du vänta på att motorn ska bli varm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 10 Oktober , 2005 Klart du kan plocka bort termostaten. Jag gör det mest för att det är lättare och byta olja när motorn är varm dvs uppnått arbetstemperatur. MVH Rexco Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 10 Oktober , 2005 Ps: Glöm inte att kolla frysskyddet med mätaren efter bara så det säkert är OK!!! Lycka Till!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser