jeamic 0 Postad måndag kl 08:13 Upplever att standard badstege / räddningsstege på vår Ryds 568 år 2010 är aningen för kort och undrar om de är någon som har tips eller bytt ut till en längre modell men använt befintlig infästning i båten, tar gärna emot tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
touchwood 131 Postad igår kl 05:59 Den frågan har varit uppe här förut, sök lite så kanske du hittar den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 769 Postad igår kl 12:59 Har för mig att RYDS tog fram en längre badstege när alla insåg att att den ursprungliga var för kort. Kontakta din närmsta RYDS återförsäljare, de hjälper dig att få fram rätt stege som är längre. Som privatperson/konsument kan man inte komma i kontakt med RYDS. De håller på att utveckla en webshop men så länge är det återförsäljarna som gäller. Om du inte vet någon återförsäljare i din närhet så ange vilket län eller område du bor i så finns det säkert någon här på MG som kan tipsa dig om närmsta återförsäljare. Alternativt kan du kolla hos båttilbehörsbutiker i din närhet om de har något som kan passa och jag har för mig att det finns förlängningar som man fäster på ordinarie badstege. Ta mått och bild på din badstege och visa upp i butiken så brukar de oftast lösa ditt problem. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jeamic 0 Postad 6 timmar sedan Tack, sökt bland inlägg och fått fram lite info , luta nog åt att hitta n i båttillbehörsbutik och om möjligt använda befintlig övre del av stegen och infästning dock hade de varit bra med tips om någon bytt ut eller kan tipsa om någon modell som passar bra, ska också undersöka Ryds egen förlängning om den finns att köpa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 467 Postad 5 timmar sedan (redigerade) En sån här skulle nog kunna passa, dock behöver du ju troligtvis ta upp nya hål. https://www.watski.se/badstege-fallbar-4-steg-but40-11BBt? Och här verkar vara en annan typ av stege, är det kanske en nyare årsmodell, eller är det någon som bytt ut den gamla stegen? Redigerad 5 timmar sedan av No_jah tilläg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser