Gå till innehåll
onsdag 24 juni 2026
jeamic

Badstege Ryds 568

Rekommendera Poster

Upplever att standard badstege / räddningsstege på vår Ryds 568 år 2010 är aningen för kort och undrar  om de är någon som har tips eller bytt ut till en längre modell men använt befintlig infästning i båten, tar gärna emot tips 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Den frågan har varit uppe här förut, sök lite så kanske du hittar den.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har för mig att RYDS tog fram en längre badstege när alla insåg att att den ursprungliga var för kort.

 

Kontakta din närmsta RYDS återförsäljare, de hjälper dig att få fram rätt stege som är längre.

Som privatperson/konsument kan man inte komma i kontakt med RYDS.

De håller på att utveckla en webshop men så länge är det återförsäljarna som gäller.

Om du inte vet någon återförsäljare i din närhet så ange vilket län eller område du bor i så finns det säkert någon här på MG som kan tipsa dig om närmsta återförsäljare.

 

Alternativt kan du kolla hos båttilbehörsbutiker i din närhet om de har något som kan passa och jag har för mig att det finns förlängningar som man fäster på ordinarie badstege.

Ta mått och bild på din badstege och visa upp i butiken så brukar de oftast lösa ditt problem.

 

//Pär

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, sökt bland inlägg och fått fram lite info , luta nog åt att hitta n i båttillbehörsbutik och om möjligt använda befintlig övre del av stegen och infästning dock hade de varit bra med tips om någon bytt ut eller kan tipsa om någon modell som passar bra, ska också undersöka Ryds egen förlängning om den finns att köpa 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

En sån här skulle nog kunna passa, dock behöver du ju troligtvis ta upp nya hål.

 

image.png.7a781875e0b638bbf14562e1b4bfebf7.png

https://www.watski.se/badstege-fallbar-4-steg-but40-11BBt?

 

Och här verkar vara en annan typ av stege, är det kanske en nyare årsmodell, eller är det någon som bytt ut den gamla stegen?

image.png.059726f832b308518ce692f039c225ba.png

Redigerad av No_jah
tilläg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...