Jens_Sthlm 33 Postad 6 Maj Vad är detta för hål, vilken funktion har dem? Inringat med gult på bilden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 752 Postad 6 Maj Avgasutsläpp för tomgång då motståndet genom huvudavgasutsläppet via drevet är högt när man ligger stilla. Ibland sitter det två krökta gummislangar här men vet inte om det ska göra det på alla, se bild i länk nedan: https://www.ebay.com/itm/135320982066 //Pär 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 248 Postad 6 Maj (redigerade) Det kan se litet olika ut på olika sköldar. Likadant med plattan vid offeranoden, min har en annan form. Passa på att göra rent innan du byter offeranoden, lås sedan skruvarna med skuvlåsning. Grundmåla oskyddade områden med epoxigrund och måla med nån bra bottenfärg för drev. Hos mig har havstulpaner och musslor annekterat området och skapat större bosättningar där. Hoppas nu att Hempel ser till att detta inte sker någon mer gång. Ja du byter naturligtvis båda bälgarna innan du monterar tillbaka drevet?!! Och sätter på en ny fräsch rostfri A4 slangklämma på kylvattenslangen. Köp Volvo-Penatas original bälgar, det har hänt mig att eftermarknadsbälgar havererat under säsongen med skadad drivknut som följd. Volvo-Pentas bälgar är passande nog tillverkade i ……. Belgien! Redigerad 6 Maj av Georg_Ohm 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 752 Postad 6 Maj På tal om ovälkomna gäster på drev, propellrar, sjövattenintag mm. Detta skall enligt omdömen vara bra mot havstulpaner: https://www.svb24.com/en/yachticon-anti-barnacle-grease-spray.html 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jens_Sthlm 33 Postad 6 Maj 2 timmar sedan skrev Georg_Ohm: Det kan se litet olika ut på olika sköldar. Likadant med plattan vid offeranoden, min har en annan form. Passa på att göra rent innan du byter offeranoden, lås sedan skruvarna med skuvlåsning. Grundmåla oskyddade områden med epoxigrund och måla med nån bra bottenfärg för drev. Hos mig har havstulpaner och musslor annekterat området och skapat större bosättningar där. Hoppas nu att Hempel ser till att detta inte sker någon mer gång. Ja du byter naturligtvis båda bälgarna innan du monterar tillbaka drevet?!! Och sätter på en ny fräsch rostfri A4 slangklämma på kylvattenslangen. Köp Volvo-Penatas original bälgar, det har hänt mig att eftermarknadsbälgar havererat under säsongen med skadad drivknut som följd. Volvo-Pentas bälgar är passande nog tillverkade i ……. Belgien! Självklart byter jag bälgarna. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 248 Postad 6 Maj 8 timmar sedan skrev Jens_Sthlm: Självklart byter jag bälgarna. Avgasbälgen är tillverkad i Estland… Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser