Edvald 2 Postad 12 April Hej Denna propeller låg i en båt som jag har sålt för ett tag sedan men den var inte för den båten så jag behöll den men nu tänkte jag att jag skulle göra mig av med den och försöka sälja den men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om den för att ge den info som behövs. Jag mätte upp hålet för drivaxeln till 22mm som smalast och 30mm som bredast. Jag ser att den är märkt V17x13 vilket är diametern och stigningen men vad betyder siffrorna i den bifogade bilden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 803 Postad 14 April Siffrorna 433330 är med all sannolikhet ett artikelnummer för just den propellern men jag känner inte igen numret och har googlat utan träff. Sökte även i Volvo Pentas online reservdelskatalog men utan resultat. Är nog så att det är ett gammalt artikelnummer som inte längre är aktivt och ersatt av andra propellrar med samma specifikationer men ett helt annat artikelnummer. Gamla nummer från papperskataloger brukar sällan eller aldrig ge träff om man söker på internet efter dessa. I och med det står ett V i navet (vänstergående) så är det med all sannolikhet en Svensk, Norsk eller Dansk propeller. Hade den varit från ett Engelskspråkigt land hade det stått L (för Left), Italiensk hade det kanske stått S (för Sinistra). Men jag tror det viktigaste du behöver veta har du redan koll på diam, stigning, axelmått och rotationsrikting, så ange det du vet i annonsen. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser