Algot_R 19 Postad 16 Februari Hej, jag fick en förfrågan om att hjälpa till att splitsa några tampar. Inget märkvärdigt - det kan jag. Men vad ska jag ta betalt? De ska användas i ett gym. Hade det varit ombord så blev det ju gratis - oss båtentusiaster emellan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 908 Postad 16 Februari Lite beror det väl på hur många splitsar det rör sig om, eller kanske rätt mycket faktiskt. Ett år gratis gymkort kostar ju inte så mycket för gymmet, men är bra för dig (om du brukar gå på gym). Om du brukar gå just på det gymmet så förlorar de ju ett årskort förstås. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 743 Postad 16 Februari Om det var någon jag känner väl som driver gymmet och ställer frågan så skulle jag nog göra det gratis mot tex ett klippkort på gymmet om det intresserar dig. Om det är ”en kompis till en kompis” som frågar så skulle jag nog ta någonstans runt 5-600/timme. Och då pratar jag om ”vita” pengar. Jag skulle dock kolla väl vad det är för tågvirke de vill att jag ska splitsa i. Vissa prydnadsrep är djävliga att greja med. En annan sak att kolla på är ju om repen ska användas för att hålla något tungt. Där kan du ju bli ansvarig för hållfastheten för att du gjort splitsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Algot_R 19 Postad lördag kl 10:03 Tack för svar. Det är polisen som ska ha det i sitt gym. Svårt med svarta pengar! Frikort vid hastighetskontroller? Och om repet - Det är 30 mm juterep, Biltema, , treslaget. Men varje kardel upplöses i ca 30 mindre och nästan omöjligt att splitsa. Men det blev hyfsat bra. 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 743 Postad lördag kl 10:22 16 minuter sedan skrev Algot_R: Det är 30 mm juterep, Biltema, , treslaget. Men varje kardel upplöses i ca 30 mindre och nästan omöjligt att splitsa. Men det blev hyfsat bra. Har gjort något med ett liknande rep någon gång och det var bla den typen jag tänkte på. Tråkigt att jobba med då de är så osmidiga men kan bli bra. Och huvudfrågan om ersättningen. Hur gick det med den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser