Gå till innehåll
tisdag 04 november 2025
Rolle85

Slitsad slang för att skydda kablar

Rekommendera Poster

Letar efter en delat slangskydd för att skydda kablar som kommer från motorn. Var har ni köpt detta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det riggningsslang du menar?

1023827594_Skrmavbild2025-10-30kl_16_22_04.png.073bc348441a3b8a7077bcf5987c093a.png

I så fall finns det lite var stans, fråga hos din lokala handlare eller googla "riggningsslang utombordare". Har dock inte sett slitsad variant...

Är det kabelskyddsslang för kablar i motorrum så finns det också lite var stans, Kjell & Co, Biltema, Mekonomen m.fl.

//Pär

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

var på Seasea men deras dimension slutade vid 35mm så jag skulle behöva typ 50mm...

Går liksom inte att hitta.

Ja de är riggningsslang som sitter från motor och in

Redigerad av Rolle85

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan skrev Rolle85:

var på Seasea men deras dimension slutade vid 35mm så jag skulle behöva typ 50mm...

Går liksom inte att hitta.

Ja de är riggningsslang som sitter från motor och in

Menar du att at har sett slitas riggslang någonstans, alltså den typen som ser ut som en dammsugarslang, som @Mercury_44XS visade på bild?

Jag har sett att det finns varianter som är tillverkade i neopren med kardborrband.

1470785819_51PsFeyY7L._AC_SL1500_.thumb.jpg.e2fdfede2278115f04bca33bc3e0a223.jpg

https://www.amazon.se/Outboard-Waterproof-Neoprene-Organizer-Accessory/dp/B0FR93NRZS/ref=sr_1_1?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
15 minuter sedan skrev No_jah:

Menar du att at har sett slitas riggslang någonstans, alltså den typen som ser ut som en dammsugarslang, som @Mercury_44XS visade på bild?

Jag har sett att det finns varianter som är tillverkade i neopren med kardborrband.

1470785819_51PsFeyY7L._AC_SL1500_.thumb.jpg.e2fdfede2278115f04bca33bc3e0a223.jpg

https://www.amazon.se/Outboard-Waterproof-Neoprene-Organizer-Accessory/dp/B0FR93NRZS/ref=sr_1_1?

Toppen! Ännu bättre! Nu beställd :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...