MartinHeed 20 Postad söndag kl 14:42 Hej! Jag har länge funderat på att testa att vinterförvara i vattnet och nu har jag fått en plats 😊 Försökt tänka igenom det mesta men man är lite nervös första gången. Någon med erfarenhet som vill ge lite tips? Båten är en 33-fots motorbåt. Kommer ligga i en bra hamn med regelbunden tillsyn i St Anna skärgård. Vill kunna vara lite i båten även på vintern så tanken är att - Förvara dynor i båten på högkant - Tömmer färskvattensystemet och använder dunk istället - Tömmer toalett osv och använder portapotti vid behov - Konserverar motorer och ev värme i motorutrymmet - Ska testa att ha några plusgrader hela tiden i ruffarna och se hur mycket el som går åt - Om det blir kallt (Man vet aldrig nu för tiden) så sätter jag dränkbar pump på en planka för att försöka få isfritt - Kommer ersätta flybridgens kapell med pressening men täcker inte hela båten då jag inte gjort det senaste åren hemma heller. Behöver jag ha värmeslingor på alla genomföringar? Mer att tänka på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser