Hjortland 0 Postad 2 September , 2025 Hei, Er det noen som har kjennskap til denne : https://www.finn.no/mobility/item/402079690 Bygget i Stockholm. Det ligger nå i Norge og er for salg. Som det kommer frem er den ikke ferdig med teknisk og innredning. Riggen har også noe gjenstående arbeid. Jeg liker godt båten , men syns prisen er noe høy. Hva tenker dere om det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnienr10 117 Postad 2 September , 2025 När jag hade kontakt med modig ang en båt som jag och en kamrat ritat.var svaret ni har ritat en väldigt snabb båt ,men bygg den i aluminiumbrofil som mina är ritade i,Var uppe i Trollhättan,och tittade på pågående bygge.Därför blir jag förvånad när du säger stålskrov,vad jag vet var alla Modigs båtar med Aluminium.Undrar om hans beräkningar stämmer på ett stålskrov,Måste ju vara mycket tyngre.Ronnie. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hjortland 0 Postad 2 September , 2025 Det er flere Rolf Modig- Långedrag som ble bygget med stål skrog og dekk her i Norge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Comfort4 98 Postad 3 September , 2025 9 timmar sedan skrev Ronnienr10: När jag hade kontakt med modig ang en båt som jag och en kamrat ritat.var svaret ni har ritat en väldigt snabb båt ,men bygg den i aluminiumbrofil som mina är ritade i,Var uppe i Trollhättan,och tittade på pågående bygge.Därför blir jag förvånad när du säger stålskrov,vad jag vet var alla Modigs båtar med Aluminium.Undrar om hans beräkningar stämmer på ett stålskrov,Måste ju vara mycket tyngre.Ronnie. Byggdes två Långedrag båtar i Trollhättan under 90 talet, båda i stål vill jag minnas s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hjortland 0 Postad 3 September , 2025 Er det många her som ville betalt 890 000 kr for denne ? Gjenstår jo gansk mye arbeid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnienr10 117 Postad 4 September , 2025 (redigerade) Kan bara svara som lekman, nej det är väldigt mycket arbete innan hon är klar.Såg ingen ålder på segel samt löpande rigg.De båtarna som ligger till försäljning har ett pris lite över miljonen svenska,och dom ligger kvar osålda. 2025-09-03 vid 06:53 skrev Comfort4: Byggdes två Långedrag båtar i Trollhättan under 90 talet, båda i stål vill jag minnas s Var och tittade på ett bygge i aluminium med en profil som Modig designat hakade i som ett klickgolv ungefär och svetsades,detta var 1983 eller 82 .Kommer inte ihåg exakt .Det kanske inte blev någon succé. Ronnie Redigerad 4 September , 2025 av Ronnienr10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser