Gå till innehåll
onsdag 21 januari 2026
Hjortland

Långedrag 45 fot i Norge

Rekommendera Poster

Hei,

Er det noen som har kjennskap til denne  https://www.finn.no/mobility/item/402079690

Bygget i Stockholm.

Det ligger nå i Norge og er for salg. Som det kommer frem er den ikke ferdig med teknisk og innredning. Riggen har også noe gjenstående arbeid. 

Jeg liker godt båten , men syns prisen er noe høy. Hva tenker dere om det? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag hade kontakt med  modig ang en båt som jag och en kamrat ritat.var svaret ni har ritat en väldigt snabb båt ,men bygg den i aluminiumbrofil  som mina är ritade i,Var uppe i Trollhättan,och tittade på pågående bygge.Därför blir jag förvånad när du säger stålskrov,vad jag vet var alla Modigs båtar med Aluminium.Undrar om hans beräkningar stämmer på ett stålskrov,Måste ju vara mycket tyngre.Ronnie.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det er flere Rolf Modig- Långedrag som ble bygget med stål skrog og dekk her i Norge. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan skrev Ronnienr10:

När jag hade kontakt med  modig ang en båt som jag och en kamrat ritat.var svaret ni har ritat en väldigt snabb båt ,men bygg den i aluminiumbrofil  som mina är ritade i,Var uppe i Trollhättan,och tittade på pågående bygge.Därför blir jag förvånad när du säger stålskrov,vad jag vet var alla Modigs båtar med Aluminium.Undrar om hans beräkningar stämmer på ett stålskrov,Måste ju vara mycket tyngre.Ronnie.

Byggdes två Långedrag båtar i Trollhättan under 90 talet, båda i stål vill jag minnas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Er det många her som ville betalt 890 000 kr for denne ? Gjenstår jo gansk mye arbeid. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara svara som lekman, nej det är väldigt mycket arbete innan hon är klar.Såg ingen ålder på segel samt löpande rigg.De båtarna som ligger till försäljning har ett pris lite över miljonen svenska,och dom ligger kvar osålda.

2025-09-03 vid 06:53 skrev Comfort4:

Byggdes två Långedrag båtar i Trollhättan under 90 talet, båda i stål vill jag minnas

Var och tittade på ett bygge i aluminium med en profil som Modig designat hakade i som ett klickgolv ungefär och svetsades,detta var 1983 eller 82 .Kommer inte ihåg exakt .Det kanske inte blev någon succé. Ronnie

Redigerad av Ronnienr10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...