BOC 0 Postad 20 Augusti Jag har en max 1. Gammal och sliten i ytskiktet på skrovet. Efter lappning av gelcoat, vad anser ni bäst? Lackning, foliering eller något annat. Jag tänker skrovet från vattenlinjen upp till gummilisten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 320 Postad 21 Augusti Hej Hellre foliera än lackera. Skulle man ångra sig eller skulle råka blir repigt/skadat efter några år så är det ju bara att dra bort och göra om i en annan kulör eller mönster. Finns ju hur många kulörer och mönster som helst att välja mellan. Jag hade nog väntat till våren så att ev. styrénrester försvinner ur topcoaten du lagat med, det kan ju bli små eller stora bubblor efter ett tag då styrén läcker från lagningarna och då blir det ju inte så snyggt. Kolla med företaget som skall foliera eller om du ska göra det själv hör med folieleverantören. Mvh Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BOC 0 Postad 21 Augusti Tack Per. Värdefulla tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_G 142 Postad 21 Augusti Spruta på ny gelcoat i flera lager, sen slipa och polera. Då höjer du värdet på båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser