KB08 0 Postad 18 Augusti Har bytt tändstift, bensinfilter, tömt bensintank, ny vattenavskiljare, slangar nya till vattenavskiljare, säkringar kollade, olja finns. Bensinblåsa hård när jag pumpade. startmotorn tickar några sek.Motor går runt med startar inte, vad mer kan jag göra. Sista stiftet svår att vrida fast så det sitter så tokigt men då skulle motorn starta men gå knackigt eller? Är ingen som meckat förut och behöver mer tips vad jag kan göra själv 🙄 känns som den inte får gnista. Kan det vara hattens till stiften som är dåliga och känsliga för nya stift 🫣 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 436 Postad 18 Augusti (redigerade) 25 minuter sedan skrev KB08: Sista stiftet svår att vrida fast så det sitter så tokigt men då skulle motorn starta men gå knackigt eller? Har du dragit tändstiftsgängan snett eller? Förklara/förtydliga detta... Vad har du för verktyg? Återkommer med ett kopplingsschema så du kan följa kablarna du skall felsöka. Ta gärna en bild på tändstiftet och förklara så gott det går vad som har hänt. Ta en bild på motorns typskylt så man kan läsa serienummer mm. Mvh Pär Redigerad 18 Augusti av Mercury_44XS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KB08 0 Postad 18 Augusti 29 minuter sedan skrev KB08: Har bytt tändstift, bensinfilter, tömt bensintank, ny vattenavskiljare, slangar nya till vattenavskiljare, säkringar kollade, olja finns. Bensinblåsa hård när jag pumpade. startmotorn tickar några sek.Motor går runt med startar inte, vad mer kan jag göra. Sista stiftet svår att vrida fast så det sitter så tokigt men då skulle motorn starta men gå knackigt eller? Är ingen som meckat förut och behöver mer tips vad jag kan göra själv 🙄 känns som den inte får gnista. Kan det vara hattens till stiften som är dåliga och känsliga för nya stift 🫣 30 minuter sedan skrev KB08: Har bytt tändstift, bensinfilter, tömt bensintank, ny vattenavskiljare, slangar nya till vattenavskiljare, säkringar kollade, olja finns. Bensinblåsa hård när jag pumpade. startmotorn tickar några sek.Motor går runt med startar inte, vad mer kan jag göra. Sista stiftet svår att vrida fast så det sitter så tokigt men då skulle motorn starta men gå knackigt eller? Är ingen som meckat förut och behöver mer tips vad jag kan göra själv 🙄 känns som den inte får gnista. Kan det vara hattens till stiften som är dåliga och känsliga för nya stift 🫣 17 minuter sedan skrev Mercury_44XS: Har du dragit tändstiftsgängan snett eller? Förklara/förtydliga detta... Vad har du för verktyg? Återkommer med ett kopplingsschema så du kan följa kablarna du skall felsöka. Ta gärna en bild på tändstiftet och förklara så gott det går vad som har hänt. Ta en bild på motorns typskylt så man kan läsa serienummer mm. Mvh Pär Hej Pär, Har dragit åt med bra verktyg som klickar till när man dragit lagom hårt men det sista sitter så otympligt till men hoppas att det sitter tillräckligt hårt. Båten har startat efter tändstifts byte men sen la den bara av. Som bensinstopp, inte får in tillräckligt med bensin men blåsan är full. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 436 Postad 18 Augusti Ta en bild på typskylten med serienummer och om det är förgasare eller EFI så återkommer jag med felsökningstips. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser