Danne_GB 0 Postad 11 timmar sedan Har precis köpt en Glastron mx175 med en Mercruiser. Motorn gick jättebra sen efter att bara puttrat fram en stund gick den dåligt. Vid gaspådrag dör motorn eller går skit. Kollar ner i motorrummet och ser att det sprutar vatten från en slang som har lossnat (se bild) vad är det för slang? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 248 Postad 11 timmar sedan Hej Dräneringsslang för avgaslimpan (avgasgrenrör). Har den bara lossnat eller gått sönder? Har du instruktionsbok? Om inte, ta ett foto på motorns typskylt som sitter på plastlocket över flamdämparen, så fixar jag en kopia. Torka upp allt synligt vatten på motorn, skölj/spraya med rödsprit och låt torka upp. Demontera fördelarlocket och torka ur. INTE 5-56 eller WD40 på några eldelar/kabelskarvar. CRC 6-66 Marin går bra men inte överdriva... Mvh Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_GB 0 Postad 11 timmar sedan Jag får ta en bild i morgon. Det var bara att trycka dit slangen. Satt inte med någon klämma. Du tror att den går skit för att det har kommit vatten i fördelarlocket? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 248 Postad 11 timmar sedan Det ser ju ganska blött ut i motorrummet och på motorn men det är ju inte säkert att motorn går illa för att det kommit lite vatten men ligger nära till hands. Kan ju vara något annat som hänt men du får ju börja med att torka upp det vatten som sprutat ut. Gick överhettningslarmet igång? //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_GB 0 Postad 11 timmar sedan Inget larm gick Jag torkar ur i morgon. Tack för hjälpen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_GB 0 Postad 10 timmar sedan Ska slangen bara vara dit tryckt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 248 Postad 37 minuter sedan Sitter med snabbkopplingar. Känn efter så att de sitter fast ordentligt. All information om detta finns i instruktionsboken. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser