Ingemarh 0 Postad 7 Augusti Det är ofta svårt att få loss landströmskontkakten från anslutningen i båten. Det krävs mycket kraft. Det är ratiokontakter. Här någon förslag på hur detta kan bli enklare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 675 Postad 7 Augusti (redigerade) Sprejade lite PTFE-olja i mina kontakter som gick trögt både att sätta i och ta bort för många år sedan och sen har det funkat perfekt. (Nu ska man ju inte använda PTFE-olja då den innehåller PFAS-ämnen men är man sparsam och det behövs så gör jag det ändå.) Redigerad 7 Augusti av ChristerN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Submin 15 Postad 7 Augusti 39 minuter sedan skrev ChristerN: Sprejade lite PTFE-olja i mina kontakter som gick trögt både att sätta i och ta bort för många år sedan och sen har det funkat perfekt. (Nu ska man ju inte använda PTFE-olja då den innehåller PFAS-ämnen men är man sparsam och det behövs så gör jag det ändå.) Vaselin i ett tunt skikt, googla på det! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser