Mercury_44XS 77 Postad igår kl 13:06 Hej Nu kan jag bara referera till mig men det finns säkert de som håller med. Ser ofta inlägg under en rubrik som jag egentligen inte har kunskap om men öppnar ändå av ren nyfikenhet och då kan det rör sig om något som jag har kännedom om och kan hjälpa till att svara på frågorna. Många motorfrågor hamnar under rubriken "Seglarsnack", "Motorbåtssnack" och t.o.m. "Elsnack" när de kanske borde läggas in under "Mek & Teknik" Dessutom kan det bara stå en båtmodell i rubriken vilket gör att man ofta hoppar över dessa. Man får ju säkert fler svar på sin fråga om man lägger in den i rätt kategori, bara för det är en motorbåt eller segelbåt behöver man ju inte posta under dessa rubriker om det gäller rena motorfrågor. Var noga med rubriken, gäller det en motorfråga skriv då vad det är för motor, vad som är problem och allra helst komplett modellbeteckning, typbeteckning och serienummer. Ta om möjligt en bild på typskylten där man tydligt kan läsa all nödvändig information. Via typskylten kan man även få fram tillverkningsår vilket är av betydelse för vissa motorfabrikat och speciellt Japanska. Vilken båt det kan ha viss betydelse så ta med båtfabrikat, modell mm. men lägg inte båtmodellen som rubrik om det gäller rena motorfrågor. Posta inte dubbelt, d.v.s. samma fråga under flera rubriker. Det blir bara rörigt för den som postar att hålla reda på alla svar. Mvh Pär 5 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 231 Postad 9 timmar sedan Kan bara hålla med, detta inlägg borde @admin gör till en ”sticky” som alltid ligger längst upp i forumet som en guide för hur inlägg bör formas. I s.k sociala mediers tidevarv är det uppenbart att många inte är vana vid att använda klassiska forum som t.ex MG och vissa kan bara behöva lite tips om hur man uttrycker sig i skrift för att andra ska förstå vad man menar, och det är ju oftast det som är syftet med en fråga allmänt ställd i ett forum 🙂 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser