Marty 2 Postad 1 Juni Hej! Vi har landat i att bordet som sitter i vår Finnmaster T8 är lite för stort och skulle vilja byta till mindre. Glad i hågen drog jag och skaffade ett nytt bord för att sen upptäcka att även om jag skruvade bort de 8 skruvarna som bordet är fäst med i stativet så satt det fortfarande stenhårt fast, jag förstår ingenting men lärdomen är kanske att testa lossa på det gamla innan man rusar och köper nytt... Någon som har tips på vad som gör att det inte räcker att ta bort de synliga skruvarna? Limmat? Dolda skruvar som jag inte ser? Annat? Stativet är av modellen elektriskt höj och sänkbart och finns i båtar från flera olika tillverkare. Tog ett par bilder nedan. Med vänlig hälsning Martin Persson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
di98mase 1 Postad 5 Juli Hej @Marty! Jag kan tyvärr inte bidra med några svar på frågan du ställer men jag är nyfiken på vilket bord ni byter till? Har ni gjort något eget? Skulle gärna vilja höra projektet framskrider eftersom vi har samma båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marty 2 Postad 6 Juli Hej @di98mase, Tyvärr gick projektet lite i stå då jag landade i att bordsskivan troligen är både limmad och skruvad och jag vill inte riskera skada något. Men tanken var att ersätta det med ett nytt byggt av två mörkgråa hyllplan på 80x30 cm, då hade vi haft mer lagom med plats runt bordet och fortfarande kunnat fälla ut det samt kunnat behålla dryckeshållarna. Men nu sitter jag här med alla delar men kan inte montera :). Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser