patrikflink 867 Postad 29 Maj Någon som kan svara på varför det tar så lång tid innan G startar och laddar på en rak 6:a? Vet tyvärr inte just nu vilken modell av maskin, men sitter i en Masmar 32 (han kommer ut idag, kan ta reda på mer information i eftermiddag). Frågar pga hjälpte en vän igår med att byta batterier till bog och häckpropeller. Tog nästan en minut innan den hoppade igång med laddningen, oavsett om vi varvade upp. Mätte på batterierna samt generatorn när motorn gick, dålig laddning, sen helt plötsligt så gick den upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 65 Postad 29 Maj (redigerade) detta känns igen . min lösning blev koppla ifrån förvärmningen verkar tidstyrd .. startar alltid mkt lätt . på min är gen kopplad direkt till batteriplus inte jättegrov kabel 80a gen på 6lpa stzp. det är mkt hög ström till "brödrosten" följer tråden. B Redigerad 29 Maj av bemek 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 867 Postad 29 Maj 5 timmar sedan skrev bemek: detta känns igen . min lösning blev koppla ifrån förvärmningen verkar tidstyrd .. startar alltid mkt lätt . på min är gen kopplad direkt till batteriplus inte jättegrov kabel 80a gen på 6lpa stzp. det är mkt hög ström till "brödrosten" följer tråden. B Aha. Tackar. Vart lite fundersam då jag hjälpte honom att installera en shunt också. Blev lite orolig att gjort något fel. 6lpa är det han också har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser